Underworld - DRIFT Episode 4 (2019)

Alternatieve titel: “SPACE”

Electronic
Label: Smith Hyde Productions

1. Listen to Their No (5:47)
  2. Schiphol Test (8:34)
  3. Hundred Weight Hammer (4:14)
  4. Doris (4:27)
  5. Altitude Dub (8:09)
  6. Border Country (6:55)

met Ø [Phase]

Episode 4 al weer. In oktober komt het album Drift Songs.

Er staan weer enorm sterke nummers op deze EP, maar ook wat zwakkere broeders waar ik minder mee heb.

avatar van E-Clect-Eddy
Hoor ik nu echte saxofoons in Altitude Dub of samples daarvan of beiden? Sommige noten klinken gewoon onnatuurlijk voor een saxofoon.

Border Country klinkt als 'oldschool' Underworld

Na de eerste beluistering is dit waarschijnlijk de Episode die me het meest aanspreekt.

avatar van E-Clect-Eddy
Het album opent met de twee sterkste nummers wat mij betreft. Doris doet denken aan het werk van Tangerine Dream en minst interessant.

De (samples van de?) viola op Altitude Dub versterkt een melancholisch gevoel. Voor Underworld een redelijk minimaal nummer. De klanken van de ritmes doen denken aan de tijden van de CR-78 drumcomputer. Samen met de de saxofoon doet het nummer denken aan een oud nummer van Gary Numan van zijn Dance album.

Van de 4 Episode EP's is dit de meest geslaagde wat mij betreft: opent en sluit met 2 sterke nummers.

avatar van Erikpol
E-Clect-Eddy schreef:

Border Country klinkt als 'oldschool' Underworld

Yup old school. Prima track.

avatar van GrafGantz
E-Clect-Eddy schreef:

Beter dan nummer 2?
Dan moet ik hier ook maar eens achteraan gaan.

GrafGantz schreef:
Beter dan nummer 2?
Dan moet ik hier ook maar eens achteraan gaan.

Om eerlijk te zijn heb ik het hele lange slotnummer nog niet beluisterd... maar de andere nummers van Episode 2 "ATOM" zijn prima vooral Soniamode wat mij betreft.

Maar voor mijn Electro Pop Rock oor is dat album gewoon een te lange zit. De inhoud en lengte van de nummers op Episode 4 passen meer in mijn straatje.

avatar van Bert Wasbeer
De eerste en de laatste track behoren wmb tot het beste dat ze dit jaar uitbrachten en deden het ook goed op dtrh. Ze zijn in vorm met dit project.

Hup, nog een halfje erbij. 4,5*

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Border Country komt echt keihard, mss wel mijn favoriete nummer van de DRIFT episodes tot nu toe!

avatar van E-Clect-Eddy
Doris is het enige nummer die ik als minder beschouw... een wat doelloze instrumentale intermezzo

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ontzettend dikke track inderdaad, dat Border Country. Gaaf dat ze Ø [Phase] bij dit project hebben betrokken, dat is ook wel een sublieme technoproducer.