Ozark Henry - I'm Seeking Something That Has Already Found Me (1996)

België
Label: Double T

1. Rosamund Is Dead (5:25)
  2. Dogs and Dogmen (5:40)
  3. Black (4:57)
  4. Man on Roof (4:41)
  5. Great (4:15)
  6. Hope Is a Dope (4:24)
  7. This Specific Cacophony (3:31)
  8. I Ray (4:14)
  9. Autumn Illustrates This (5:33)
  10. Self-Portrait Squatted (3:12)
  11. I'm Seeking Something That Has Already Found Me (3:03)
  12. In Camera (6:02)
Debuutalbum van Ozark Henry werd door muziekkenners warm onthaald en door David Bowie zelfs uitgeroepen tot één van de beste debuutalbums ooit. Commercieel gezien kende dit album, door haar eerder ontoegankelijk karakter, weinig of geen succes. Toch staan er aardige dingen op dit album en vooral tekstueel gezien bewees Piet Goddaer hier al een goudhaantje te zijn.

avatar van Remuzzz
Ik ben het met je eens Sunzoo. Dit is een erg sterk debuutalbum met nummers waar je echt helemaal in op kunt gaan. Het is wel wat minder mainstream dan wat we nu van Ozark kennen, maar dat maakt de plaat er niet minder om!

avatar van Dréke
Wel, hierbij geef ik David Bowie volmondig gelijk. Schitterend debuutalbum met sterke composities. Heerlijk album om te beluisteren 's avonds in je warme bed wanneer je tussen het stadium hangt van indommelen en vast slapen.

Robertus
Een draaikolk van stijlen en invalshoeken waarin ook het muzikale "postmodernisme" van de jaren negentig in doorklinkt. Wel interessant vond ik een klein stukje interview met Piet Goddaer uit 1996 gepubliceerd in het muziektijdschrift Oor, waarin hij vertelt dat niets, maar dan ook niets op dit album gesampled is. Wel een hoop geknip en geplak natuurlijk, maar als dat zo'n resultaat oplevert hoor je mij niet klagen!