Jenny Hval - The Practice of Love (2019)

Noorwegen
Pop / Folk
Label: Sacred Bones

1. Lions (3:57)

met Vivian Wang

2. High Alice (4:46)
  3. Accident (4:10)

met Laura Jean

4. The Practice of Love (3:03)

met Laura Jean en Vivian Wang

met Vivian Wang, Félicia Atkinson en Laura Jean

8. Ordinary (5:17)

met Vivian Wang en Félicia Atkinson

avatar van E-Clect-Eddy
Een nieuw album van Jenny, en de nieuwe single is heeeel toegankelijk eigenlijk Synthpop. Met de titel Ashes to Ashes vreesde ik voor een Bowie cover, maar dit had ik ook niet verwacht.

Jenny Hval - Ashes to Ashes (Official Audio) - YouTube

avatar van E-Clect-Eddy
Meende dat Jenny op de nieuwe single toch een referentie maakt naar David, maar is (nog) niet in de teksten terug te vinden Ashes to Ashes - Lyrics. Het heeft wel een hoog zelfbevrediging thema

avatar van E-Clect-Eddy
High Alice is de tweede single, bevalt goed, spreekt me meer aan dan de eerste.

Jenny Hval - High Alice (Official Audio) - YouTube

Ja, die is erg goed. Doet me een beetje denken aan de electronic/downtempo-muziek van eind jaren '90.

avatar van E-Clect-Eddy
Voor de derde single Accident is er ook een video

Krijg wel meer zin voor dit album..

Jenny Hval - Accident (Official Music Video) - YouTube

Compleet weggeblazen door dit album. Wonderschoon!

avatar van ohmusica
Deze plaat is een stuk makkelijker te verteren dan haar vorige. Er is een meer aanwezige (lichtvoetige) beat en synths zijn ijler en dromeriger. Door de afwisselende wijze van spraak en zang ontstaat er sfeer als ook nieuwsgierigheid naar diepgang en verhaal en de beat brengt er vaart in. Al met al een aantrekkelijke ongewone plaat.

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Ik vind de opener ongelofelijk mooi, wat een geweldige opbouw. De rest ook zeer fijn, bijzondere plaat.