Dizzy Gillespie / Sonny Rollins / Sonny Stitt - Sonny Side Up (1959)

Jazz
Label: Verve

1. On the Sunny Side of the Street (5:41)
  2. The Eternal Triangle (14:10)
  3. After Hours (12:19)
  4. I Know That You Know (5:27)
avatar van Tony
Vooral Eternal Triangle is van buitencategorie; Een saxophone battle tussen de gearriveerde Sonny en de opkomende rijzende ster Sonny, opgehitst door Gillespie, levert ruim 14 minuten lang 'strijd' om je vingers bij af te likken, lekker in your face geproduceerd door Norman Granz ook. Als je niet van snelle, over elkaar heen rollende saxofoon solo's houdt moet je hier echt niet aan beginnen... Halfje erbij.

avatar van Barney Rubble
The Eternal Triangle is inderdaad ontzettend gaaf. Wat een parel! Drie topmuzikanten die het beste in elkaar naar boven halen.

avatar van Don Broccoli

avatar van EttaJamesBrown
Don Broccoli schreef:
Volgens mij komt deze plaat uit ‘59, maar bon.

Heb dit plaatje vorige week gekocht. Ik kan in ieder geval lezen dat het op 19 december 1957 is opgenomen.
Nergens in het boekje iets te vinden over eerste release.

avatar van Mssr Renard
Don Broccoli schreef:
Volgens mij komt deze plaat uit ‘59, maar bon.

Dat klopt als een bus: https://www.discogs.com/master/259350-Dizzy-Gillespie-Sonny-Stitt-Sonny-Rollins-Sonny-Side-Up

Heb dit ook aangepast.