Exhorder - Mourn the Southern Skies (2019)

Label: Nuclear Blast

1. My Time (3:53)
  2. Asunder (4:57)
  3. Hallowed Sounds (5:07)
  4. Beware the Wolf (3:54)
  5. Yesterday’s Bones (7:04)
  6. All She Wrote (5:04)
  7. Rumination (4:33)
  8. The Arms of Man (5:49)
  9. Ripping Flesh (3:02)
  10. Mourn the Southern Skies (9:29)
avatar van gigage
Of dit als een comeback album telt weet ik niet. De naam Exhorder is in ieder geval weer terug aan 'tfront na 27 !!! jaar. De grooving thrashers kunnen nog steeds een potje beuken, maar zo af en toe wordt het gas wat teruggedraaid. Nu wordt verwarmen sowieso duurder dan koelen dus dat is wel een prettige afwisseling. Pantera meets Testament. Erg lekker , so far.

avatar van HammerHead
Volgens de labels op de vinyl release is dit een 45 toeren plaat. Dat klinkt dus helemaal nergens naar, het is gewoon 33 rpm.

Prima come back plaatje verder, niets bijzonders, maar een lekker groovende thrash sound inderdaad,

avatar van james_cameron
Comeback-album van deze amerikaanse metalband. In de jaren '90 is het eerdere werk langs me heen gegaan, maar dit eerste wapenfeit in 27 jaar mag er zeker zijn. Het geluid doet denken aan Pantera, al wordt het nergens zo goed. De midtempo tracks zijn sporadisch aan de wat saaie kant, maar zodra het gas erop gaat knalt dit heerlijk uit de speakers. En Kyle Thomas is een uitstekende zanger.

avatar van Kondoro0614
Yesterday’s Bones !!