Kim Wilde - Aliens Live (2019)

geen stemmen

Label: earMUSIC

1. Stereo Shot (5:14)
  2. Water on Glass (3:47)
  3. Never Trust a Stranger (3:52)
  4. Kandy Krush (4:18)
  5. Cambodia (5:53)
  6. Birthday (3:50)
  7. Yours 'Til the End (5:38)
  8. Solstice (5:27)
  9. Words Fell Down (3:34)
  10. Bladerunner (4:59)
  11. Rosetta (5:12)
  12. Cyber.nation.War (5:25)
  13. View from a Bridge (3:01)
  14. Chequered Love (3:24)
  15. You Came (4:51)
  16. You Keep Me Hangin' On (4:41)
  17. 1969 (4:35)
  18. Pop Don't Stop (4:38)
  19. Kids in America (5:49)
avatar van goldendream
Haar eerste live-album. Ik vrees dat de interesse ervoor laag zal zijn. Het meisje uit de jaren 80 met de talrijke posters in veel tienerkamers en het jeugdige imago lijkt een andere vrouw geworden. Toch koester ik nog steeds haar eerste twee albums en het alienalbum is meer dan degelijk.

avatar van GrafGantz
goldendream schreef:
Haar eerste live-album. Ik vrees dat de interesse ervoor laag zal zijn.

Ik heb me laten vertellen dat c-moon een groot fan is van haar live-capaciteiten

avatar van E-Clect-Eddy
Op de EP Return of The Aliens (de bonustracks van de Deluxe versie) staan al drie live tracks van de here Come The Aliens UK Tour.

Nu 2/3 van hun Europese deel van de tour incl. 2x Nederland.

Stereo Shot (Live in London)
Water on Glass (Live in Antwerp)
Never Trust a Stranger (Live in Gateshead)
Kandy Krush (Live in Utrecht)

Cambodia (Live in Paris)
Birthday (Live in Munich)
Yours 'Til the End (Live in Hannover)
Solstice (Live in Berlin)

Words Fell Down (Live in Salford)
Bladerunner (Live in Hamburg)
Rosetta (Live in Bochum)
Cyber.nation.War (Live in Haarlem)

View from a Bridge (Live in Glasgow)
Chequered Love (Live in Bournemouth)
You Came (Live in Birmingham)
You Keep Me Hangin' On (Live in Vienna)

1969 (Live in Zurich)
Pop Don't Stop (Live in Mannheim)
Kids in America (Live in London)

GrafGantz schreef:

Plaaggeest!
Nee, hoor, ik hoéf het écht niet te horen, de ervaring in Leuven, is me nog een té groot trauma

avatar van spoiler
c-moon schreef:

Plaaggeest!

Was het zo erg dan?

avatar van goldendream
Beste c-moon, ik overweeg om eventueel tickets te bestellen voor haar optreden in Oostende (Kursaal), maar vind 68 euro voor de minst goede plaatsen nogal veel. Raad je me het aan om te gaan of eerder af?

avatar van E-Clect-Eddy
goldendream voor 68 euri zou ik het niet doen, kijk dan op TicketSwap of er aanbiedingen zijn.

Heb Kim live gezien met een vriendin een jaar of 5 geleden in de Paradiso. Ik vond het redelijk geslaagd, mijn vriendin die Kim niet kende vond het iets minder boeiend. Het was/is een Pop Rock feest der herkenning.

De reden dat dit pas Kim's eerste live album is heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat haar stem wat beperkt is en buiten de studio een stukje minder klinkt. De muziek, enthousiasme / sfeer in de zaal maakt echter veel goed. De show was niet zo heel bijzonder dus het is belangrijk om een plek te hebben met goed geluid.

spoiler schreef:

Was het zo erg dan?

Als ik er geen review over ging schrijven, had ik de zaal al halverwege de show verlaten. Ik werd per nummer bozer en bozer.. Wat een tijdsverspilling en belediging voor het gehoor was me dat zeg...
Enfin, mààr mijn mening he!

Mijn verslagje staat nog op de 'oude versie' van onze site (Luminous Dash, toen dot com, nu dot be):
KIM WILDE Leuven, Het Depot (13/11/2018) - Luminous Dash - luminousdash.com

Misschien goed dat we dat niet op de nieuwe zetten

goldendream schreef:

Goh, ik geef eerlijk mee dat ik een accreditatie had, en dus géén ticket moest betalen. Smaken en kleuren natuurlijk. Maar ik vond het echt heel heel erg slecht...
Ik zou er zeker geen 68 euro aan spenderen.

Maar wie weet is het volgens jou wel heel goed he!

avatar van goldendream
Dank aan E-Clect-Eddy en c-moon om me tegen te houden geld te verkwisten. De recensie van c-moon is heel vernietigend, maar als ik beelden bekijk op YouTube lijkt de kritiek me wel terecht. Beyoncé is natuurlijk nog vele malen slechter, maar Kim anno 2019 .
Ik zal me Kimmeke zo herinneren: Kim Wilde - View From A Bridge (1982) [HD 1080p] - YouTube

avatar van E-Clect-Eddy

Zo zou iedereen Kimmie willen herinneren... inclusief de 'poster girl' zelf.

avatar van PUbu
Kim, ooit eens live in het voorprogramma van David Bowie gezien.......en gehoord! Het was niet om aan te horen.

avatar van meneer
heerlijk die reacties. Meteen eens even wat YT live materiaal opgezocht. En afgezien dat Kim nu niet meer zo snel op een poster in menig tienerkamer zal komen te hangen was het toch niet zo belabberd slecht. De dame is ondertussen bijna 60.

Maarrr... Ik zag ook Nick Beggs (Steven Wilson/Hackett/KJGG) mee doen op zijn bas. Dat is altijd kwaliteit !

Live

avatar van Slowgaze
goldendream schreef:
Haar eerste live-album. Ik vrees dat de interesse ervoor laag zal zijn.

De interesse van Giorgi A. Tsoukalos is in elk geval gewekt.