As I Lay Dying - Shaped by Fire (2019)

Label: Metal Blade

5. Torn Between (4:01)
  6. Gatekeeper (3:24)
  7. The Wreckage (4:42)
  8. My Own Grave (4:13)
  9. Take What's Left (4:13)
  10. Redefined (4:15)
  11. Only After We've Fallen (3:28)
  12. The Toll It Takes (3:56)
Toch erg benieuwd of het wat gaat zijn. De band heeft natuurlijk enorm te werken aan zijn reputatie na het idiote gedrag van de frontman. My Own Grave was al meer dan een verdienstelijk voorproefje, maar weet niet of de groep ooit uit zijn nare geschiedenis kan treden.

avatar van dennis87
As i lay dying de perfecte metalcore band voor mij , Lekker hard met heerlijke melodieën. De 3 uitgebrachte singels klinken veelbelovend. Vooral My Own Grave is zo´n ontzettend lekker nummer.
Benieuwd naar de rest.

avatar van Desert
Is die frontman ondanks alles (mogen) gebleven (blijven)?

avatar van Edwynn
Vergiffenis is een belangrijk onderdeel binnen de christelijke geloofsbelijdenissen.

avatar van Metalhead88
Gatekeeper is waanzinnig. Heel vet.

avatar van Desert
Qua christelijke metal zijn er best een aantal goede bands. Demon Hunter, Theocracy (al zijn die hun teksten soms nogal geënt op het oude testament heb ik de indruk) en dan deze...

avatar van dennis87
Deze komt hoog in mijn jaarlijstje, wat een vette plaat! As i lay dying is terug en hoe!

avatar van james_cameron
Strakke comeback van deze metalcore-giganten. De noodgedwongen langdurige hiatus heeft tot gevolg gehad dat de band heeft moeten inleveren op populariteit en status binnen het genre, maar dat men het kunstje nog niet is verleerd wordt al snel duidelijk. Opener Blinded hakt er direct heerlijk in en het hele album ligt lekker op stoom. Oké, iets meer bruut beukwerk als Gatekeeper was welkom geweest en er wordt iets teveel geleund op melodieus gezongen refreintjes, maar de songs zijn stuk voor stuk de moeite waard en alles klinkt heerlijk energiek en vooral vet. Welkom terug derhalve.