Alice Cooper - The Breadcrumbs EP (2019)

Alternatieve titel: Breadcrumbs

Label: earMUSIC

1. Detroit City 2020 (3:21)
  2. Go Man Go (2:42)
  3. East Side Story (2:54)
  4. Your Mama Won't Like Me (3:31)
  5. Devil with a Blue Dress on / Chains of Love (3:54)
  6. Sister Anne (4:46)
avatar van E-Clect-Eddy
Alice Cooper houdt de vaart erin, onlangs kwam er nog een compleet album uit met zijn pet-project Hollywood Vampires - Rise (2019). Deze EP komt uit via hetzelfde dochter-label van het Duitse Edel.

Afgaande op de hoes een leuke groep musici die meedoen uit Vincent Damon Furnier's geboortestad Detroit: Mark Farner van Grand Funk Railroad, Wayne Kramer van MC5. Plus jazz zanger Paul Randolph(?), drummer Johnny "Bee" Badanjek van Detroit Wheels en Mick Collins van The Dirtbomb's.

De eerste drie nummers zijn nieuw en 3 covers: "Your Mama Won't Like Me" (Suzi Quatro), "Devil With a Blue Dress" / "Chains of Love" (Mitch Ryder en Detroit Wheels / The Dirtbombs) and "Sister Anne" (MC5).

avatar van E-Clect-Eddy
Een EP met als thema Detroit, de geboortestad van Vincent Furnier.

Alleen de eerste 2 nummers zijn nieuw en door Alice Cooper en Bob Ezrin geschreven, met hulp van anderen (musici die ook een bijdrage leverden aan de laatste van Hollywood Vampires). Niks nieuws... misschien wel 'left-overs' van voorgenoemde album.

De covers zijn meer interessant: hier hebben ze meer moeite in gestopt om het interessant te maken.
East Side Story van Bob Seger and the Last Heard uit 1966.
Your Mama Won't Like Me van Suzi Quatro (geschreven door het duo Chinn / Chapman)
Devil with a Blue Dress on / Chains of Love - Mitch Ryder en Detroit Wheels / The Dirtbombs
Sister Anne van MC5 heeft een heerlijke energieke intro en een fijne solo maar daartussen is het net iets te recht-toe-recht-aan. Desondanks het leukste nummer van dit album, gevolgd door East Side Story.

Een aardig tussendoortje voor de fans maar het album dat Alice Cooper onlangs maakte met zijn vrienden in Hollywood Vampires is een stuk boeiender.

avatar van E-Clect-Eddy
Ik kom terug op mijn woorden, ook dit boeit.

Gewoon door het speelplezier waarmee ze het brengen. De stem van Alice Cooper klinkt ook jaren jonger en alhoewel hij wat (zang)trucjes uit de 80s 'recycled', maakt dit het ook tot een feest der herkenning.

Met 22 'nieuwe' nummers van/met Alice Cooper is 2019 een heerlijk muziekjaar voor de fans.