Allah-Las - LAHS (2019)

Label: Mexican Summer

1. Holding Pattern (4:08)
  2. Keeping Dry (3:54)
  3. In the Air (2:13)
  4. Prazer Em Te Conhecer (3:06)
  5. Roco Ono (4:02)
  11. On Our Way (3:34)
  12. Houston (2:13)
  13. Pleasure (4:22)
avatar van Michiel Cohen
Vind alleen track 6 goed.

1,5
Ajjj, wat een debacle. Wie mij een beetje volgt, weet dat ik nooit een score uitdeel van 1,5 sterren. Daarbij komt ook nog eens dat ik de eerste twee Allah Las albums geregeld met veel plezier draai. Was de vorige release al matig, met 'Lahs' haak ik voorlopig af. Toch begint de plaat middels 'Holding Pattern' nog hoopgevend, maar daarna weet geen enkele track meer te boeien en klinkt het allemaal zeer gezapig. Helaas.

avatar van Venceremos
1,0
Khruangbin-achtige liftmuziek, inspiratieloos gekeutel in de sixtiesrevivalist-marge. De 1e 2 platen waren leuk, nu is het wel leuk geweest.

Het steenkolen Portugees & Spaans icm met nep-bossa maakt het helemáál verschrikkelijk.

ohmusica
Relaxte schoolbandjes muziek. Klinkt bij mij goed in het gehoor, niet al te pretentieus, met niet allemaal even sterke nummers, maar de sound vind ik best wel aardig.

avatar van Venceremos
1,0
Als je 4e album nog van schoolbandjes-niveau moet zijn... Koude kermis in vergelijking met het prima debuut, die ik morgen even ga draaien om de vieze smaak weg te spoelen.

avatar van Noere
Venceremos schreef:

Debuut toen een tijdje veel geluisterd, nu ook nooit meer eigenlijk. Heb deze na een aantal nummers maar afgezet, geloof het wel met deze band. Dit is gewoon muzak inderdaad.

avatar van Linius
Op zich wel prima niets-aan-de-hand muziek voor in de achtergrond. Allemaal niet vernieuwend of extreem aanwezig maar het kabbelt wel lekker voort. Ben best verbaasd over de extreem negatieve meningen eigenlijk. Denk dat ik op 2,5 ster blijf hangen.

avatar van overmars89
Wat een tegenvaller! Ik ga ze aankomende zaterdag zien in Praag. Ik hoop dat ze veel van hun eerste 2 albums spelen!

avatar van philtuper
Okay, wilde wat tegengas geven bij de negatieve reacties hierboven, maar dan komt net Royal Blues voorbij geneuzeld en heb ik alles maar weer gedelete...

avatar van Cor
Cor
Nou, maar zo belabberd is het ook allemaal niet. Toegegeven, de songs zijn van het niveau ‘ene oor in, andere oor uit’. Maar ik hoor ook een kraakheldere productie, mooie samenzang en sprankelende gitaren. Het nieuwe is er wel vanaf, maar soms lijkt het wel of alleen muziek van een cijfer 8 of hoger nog interessant is. Geen topplaat , maar luisteren is ook geen strafkamp.