Nirvana - Live and Loud (2019)

Label: Geffen

1. Radio Friendly Unit Shifter (4:49)
  2. Drain You (3:43)
  3. Breed (3:03)
  4. Serve the Servants (3:34)
  5. Rape Me (2:49)
  6. Sliver (2:14)
  7. Pennyroyal Tea (3:41)
  8. Scentless Apprentice (3:47)
  9. All Apologies (3:50)
  10. Heart-Shaped Box (4:39)
  11. Blew (3:36)
  12. The Man Who Sold the World (4:17)
  13. School (2:38)
  14. Come as You Are (4:13)
  15. Lithium (4:17)
  16. About a Girl (3:38)
  17. Endless, Nameless (6:44)
Hoedijk
Oké, op zich bijzonder omdat dit materiaal uit de hele tijdspanne bevat (van Blew/Sliver tot The Man Who Sold The World), maar ik ben inmiddels wel klaar met het "uitmelken" van de catalogus. En ja, het is hard (maar dat was het in Paradiso ook).

Deze uitgave van dit Nirvana concert op vinyl van een officiële release uit 2012, tot nu toe alleen op DVD, heeft weinig met uitmelken te maken. Gelukkig is dit uitstekende concert voor MTV live at Seattle’s Pier 48 op 13 december 1993 nu eindelijk ook via LP of download te beluisteren. Live en inderdaad loud in op vinyl een werkelijk uitstekende geluidskwaliteit en prima persing. En met een fantastische setlist, waarbij voor mij Drain You, Breed, Scentless Apprentice, Heart-Shaped Box, The Man Who Sold the World, Lithium & About a Girl er net iets bovenuit springen. Maar wat een concert is dit, niet te missen!

avatar van Marco1994
west schreef:

Dit concert is trouwens ook op cd en dvd te krijgen in de In Utero boxset.

Marco1994 schreef:

Dit concert is trouwens ook op cd en dvd te krijgen in de In Utero boxset.

Oh, die heb ik op LP, daar zit 'ie niet bij. Hebben ze dus zo alsnog gedaan. Mooi dat 'ie er ook op CD is.

avatar van Supersid
Straffen toebak!

Stijn_Slayer
Deze had ik als bootleg DVD toen ik 15 was en helemaal Nirvana-idolaat was. Ongelofelijk vaak gekeken in die tijd. Tegenwoordig vind ik ze allang niet meer het summum van de rockmuziek en luister ik er nog maar zelden naar, maar dit is samen met MTV Unplugged wel zo'n beetje het beste dat er van ze beschikbaar is. Eigenlijk alles van In Utero komt hier beter uit de verf dan op het album.