Hans Zimmer - Xperiments from Dark Phoenix (2019)

1 stem

11. X-CH (4:58)

12. X-SS (2:01)

met Steve Mazzaro, David Fleming en Andy Page

avatar van thomzi50
Vreemd genoeg bevalt dit me tot dusverre beter dan de daadwerkelijke Dark Phoenix-score: deels dezelfde thema's, maar het is allemaal wat vrijer ingevuld, wat gekker, met wat meer rare instrumentale sprongen en snippets tussendoor van allerlei onbekende stemmen, een lasapparaat dat aangaat (ik geloof dat dat het is), een oud kermisdeuntje, ik meen Zimmer zelf even te horen - dat geeft dit album, of eigenlijk: deze verzameling losse nummers, een gek gevoel, bijna alsof je soms tussen alle Zimmer-bombast en Zimmer-probeersels aan de knoppen van een radio draait. Tof, zeg. Ik weet dat het hoogstwaarschijnlijk nooit gaat gebeuren, maar wat zou ik graag een studioalbum van Zimmer horen, eens. En dat het dan met deze relatieve vrijheid gemaakt is.