Mystery Jets - A Billion Heartbeats (2020)

Label: Caroline

1. Screwdriver (5:22)
  2. Petty Drone (4:45)
  3. History Has Its Eyes on You (3:54)
  4. A Billion Heartbeats (4:56)
  5. Endless City (3:56)
  6. Hospital Radio (6:03)
  7. Cenotaph (5:11)
  8. Campfire Song (4:27)
  9. Watching Yourself Slowly Disappear (4:58)
  10. Wrong Side of the Tracks (4:35)
avatar van tonvanhoof
Als dit album echt morgen (1-1-20) uitkomt, ben ik zeer opgetogen.

De singles waren erg fijn in 2019!

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Helaas, 3 april pas.

avatar van blur8
Klassieke rocksongs. Helemaal niets mis mee.
Vanaf 11 februari zjin al 6 spotify-tracks beschikbaar (1 2 3 4 6 10)
begin april volgen er dus nog 4.

avatar van blur8
Helaas blijft album steken op de goedgekeurde singels Screwdriver & Hospital Radio.
Maar die hebben hun echte glans al weer verloren. Tegenvallertje.

Screwdriver vind ik geweldig - nog steeds - en keek daardoor heel erg uit naar de rest, maar dat valt vies tegen. Vind het vaak een beetje teveel van het goede. Zoals Cenotaph bijvoorbeeld, dat zijn zoveel laagjes op een gegeven moment, dat is gewoon niet meer leuk. En ik ben normaal best van lekker veel laagjes in een liedje, maar dan moeten ze wel een bepaalde functie hebben. Hier wordt het soms een laagjessmurrie en dat hoor je helaas vaker op dit album.

avatar van coldwarkids
Nee na de eerste drie geweldige albums gaat het nooit meer wat worden met Mystery Jets. Radlands was al een vreselijke afknapper. Laat staat Curve Of The Earth.

Prima album, is nergens vervelend. Maar de 1e helft van het album zijn wel de mooiste liedjes.