Marike Jager - Hey Are You OK (2019)

Label: V2

1. Another River (3:47)
  2. Lucky (4:17)
  3. Hey Are You Ok (3:23)
  4. Marakaka (3:36)
  5. Under the Trees (6:31)
  6. The Burning Sun (3:30)
  7. We Make Today a Pretty Day (3:08)
  8. San Diego (2:58)
  9. Gotta Give In (3:26)
  10. The Seeker (4:37)
  11. Wasted (3:35)
  12. Watch the Fish (1:22)
avatar van WoNa
Ik kende Marike Jagers muziek niet, zover ik weet, tot dit album. Het leek me nooit iets voor mij. De kennismaking met het nummer 'Another River' beviel goed en dat zorgde ervoor dat ik het hele album inmiddels meerdere keren beluisterd heb.

Wat mij opvalt is, dat veel nummers vanuit een op zich droge, soms urgente begeleiding spannende en verrassende wendingen worden genomen. Psychedelische intermezzo's, stevige indierockende stukken, het komt allemaal voorbij en meer. Het maakt Hey Are You OK een spannend album, maar ook zeer prettig om te beluisteren album.

Daar teken ik bij aan dat niet alle composities even sterk zijn, een aantal zitten ver boven het gemiddelde, maar een aantal daar gevaarlijk tegenaan. Matig wordt het echter nooit. Daar staat de muzikale invulling en de doorgaans prettig relaxte stem van Marike Jager tegenover, die haar stem regelmatig afzet tegen het strakke, urgente ritme van de gitaar. Dat contrast, samen met de vele verrassingen, maakt dit album tot een plezier om naar te luisteren. Prettig verrast, altijd leuk.

Dit is een bewerking van een Engelstalige post op WoNoBloG.