Thunder - The Greatest Hits (2019)

Label: BMG

1. Dirty Love (13:14)
  2. Love Walked In (6:22)
  3. She's So Fine (5:24)
  4. A Better Man (3:40)
  5. Backstreet Symphony (4:29)
  6. Low Life in High Places (4:09)
  7. River of Pain (3:56)
  8. Like a Satellite (4:50)
  9. Stand Up (3:56)
  10. Living for Today (4:04)
  11. Love Worth Dying For (4:03)
  12. Just Another Suicide (You Wanna Know) (4:10)
  13. All I Ever Wanted (4:20)
  14. Gimme Shelter (4:42)
  15. I Love You More Than Rock 'N' Roll (4:44)
  16. Loser (4:20)
  17. I'm Dreaming Again (5:15)
  18. The Devil Made Me Do It (5:20)
  19. On the Radio (4:05)
  20. The Rain (4:45)
  21. Wonder Days (4:49)
  22. Rip It Up (4:43)
  23. In Another Life (4:56)
  24. Right from the Start (6:02)
  25. The Thing I Want (4:02)
  26. Future Train [2019 Version] (6:10)
  27. Low Life in High Places [2019 Version] (5:51)
  28. Your Time Is Gonna Come (4:41)
avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Nieuwe verzamelaar (wat is het nut daarvan in onze tijden) in diverse formaten natuurlijk, waarvan de laatste zes nummers een bonuscd vormen. Verdere uitleg: Thunder To Release 'The Greatest Hits' Album In September - Blabbermouth.net.

avatar van sinkthepink
Your Time Is Gonna Come is wel erg lekker gedaan. Dit nummer is alvast te horen op Tidal.

avatar van gaucho
Ja, wie zit er 'in this day and age' nog te wachten op een Greatest Hits-album? Temeer daar Thunder er daar al behoorlijk wat van heeft uitgebracht, volgens mij (of hun platenmaatschappij). Voordeel van deze is dan wel dat-ie hun hele carrière bestrijkt, en daar was op eerdere verzamelaars (voornamelijk van EMI, meen ik) geen sprake van. Ze hebben nogal wat labelwisselingen achter de rug, dus op zich is dat een pré.

Ik heb Thunder altijd een sympathieke band gevonden met een heerlijk ouderwets rockgeluid - goede muzikanten en een uitstekende zanger. Ik had ze graag wat meer succes buiten hun eigen landsgrenzen gegund. Dit lijkt me een geluid dat toch internationaal aan had kunnen slaan. Ik lees in dat artikel trouwens dat de laatste drie Thunder-albums kennelijk alle drie nog moeiteloos tot de top-10 in de Engelse albumlijsten zijn doorgedrongen. Dat vind ik toch wel knap, had ik niet gedacht. Kennelijk zijn ze daar toch wel semi-legendarisch...

Ik heb een stuk of zes, zeven afzonderlijke albums van Thunder, en dat vind ik eigenlijk wel voldoende. Dus ik laat deze aan me voorbij gaan.

avatar van vielip
Wonder days is wat 'echte' latere albums betreft echt waanzinnig goed vind ik. Dat had ik niet meer verwacht van ze. Rip it up is ook nog redelijk.