Dominik Eulberg - Mannigfaltig (2019)

Duitsland
Electronic / Dance
Label: !K7

1. Eintagsfliege (7:08)
  2. Zweibrütiger Scheckenfalter (7:13)
  3. Dreizehenspecht (3:34)
  10. Zehnpunkt-Marienkäfer (11:03)
  11. Elfenbein-Flechtenbärchen (7:00)
  12. Zwölfpunkt-Spargelkäfer (4:43)
avatar van trebremmit
Twee tracks staan al op bandcamp. Niet echt mijn ding dit, vond Diorama ook al weinig aan, maar deze twee nummers zijn wel erg braaf en veilig, zo klinkt heel veel van dat dance spul tegenwoordig.

Mannigfaltig | Dominik Eulberg - dominikeulberg.bandcamp.com

avatar van shimahero
The track Goldene Acht vond ik niet boeiend. Ook niet mijn ding denk ik.

avatar van GrafGantz
Artwork in combinatie met de titels is in elk geval om te smullen. Ben altijd wel een liefhebber geweest van de muziek van onze vrolijke boswachter, dus deze gaat op de luisterlijst, hoewel de speelduur toch wat afschrikt.

avatar van VforVictor
GrafGantz schreef:

Nee man, juist chil dat t zo lang duurdt, lang uitgerekte muzikale landschappen

avatar van peterb
Wauw, wat een heerlijke plaat is dit geworden!
trebremmit schreef:
zo klinkt heel veel van dat dance spul tegenwoordig.

Tips zijn welkom

avatar van ohmusica
... past weer helemaal in de Duitse ambachtelijke kling klang traditie, spitzenklasse! (geheimtipp)

"Organisch" zo heb ik zelf dit soort 'dance' wel eens getypeerd: meer muziek om achterover te leunen in de luie stoel, al mijmerend de dag te laten passeren en van een glas wijn (wit) te nippen dan om de dansschoenen aan te trekken. Pantha du Prince maakt ook dit soort muziek en zijn werk van 5-6 jaar geleden vind ik misschien net wat interessanter, alhoewel Eulberg het altijd goed doet bij ritjes op de autobahn.

Eulberg zat vroeger op Traum (bij Kompakt) en peterb daar - kompakt.fm - vind je ook andere namen - met muziekfragmenten - zoals Coma, Barnt; ook op Eulberg's huidige label K7! is e.e.a. te vinden, zoals Tosca en dat is weer een spin-off van de bekende Kruder & Dorfmeister, meesters van de 'lounge' - de generieke benaming "downtempo" dekt de lading ook wel.

Zo'n nummer als Elfenbein-Flechtenbärchen vind ik wel een fijne flow hebben