Bruce Springsteen - Bridge School (2019)

Alternatieve titel: October 13, 1986

Uitgebracht in eigen beheer

1. You Can Look (But You Better Not Touch) (3:28)
  2. Born in the U.S.A. (6:01)
  3. Seeds (7:55)
  4. Darlington County (8:32)
  5. Mansion on the Hill (5:07)
  6. Fire (6:00)
  7. Dancing in the Dark (5:08)
  8. Glory Days (7:09)
  9. Follow That Dream (5:12)
  10. Hungry Heart (4:02)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Een interessante release van Bruce, met backing vocals van Crosby, Stills, Nash & Young. Helaas niet volledig digitaal te beluisteren via Spotify o.i.d., maar de snippets verraden dat het gaat om een volledig akoestische set.

Voor de liefhebbers, is de plaat hier te bestellen voor 7 dollar: Bruce Springsteen October 13, 1986, Bridge School Benefit Concert at Shoreline Amphitheatre, Mountain View, CA | Live Bruce Springsteen Concert CDs & Downloads - live.brucespringsteen.net

avatar van Brunniepoo
Inderdaad akoestisch. CSNY doen toch alleen de backings op het laatste nummer?

Zou leuker zijn als het hele concert beschikbaar zou komen, maar daar gaat Springsteen natuurlijk niet over. Hadden we meteen ook de versie van Helpess, waar Springsteen en Lofgren de backings verzorgden, en ook in Teach Your Children deden beiden volgens mij mee.

avatar van CWTAB
Wat een klote publiek bij dit optreden, Bruce heeft er duidelijk zin in maar enkele(n) zitten blijkbaar niet op the boss te wachten en constant boe te scanderen... dit helpt de sfeer op de plaat (en ongetwijfeld op het concert ook) ongelofelijk om zeep.

Voorts een goeie plaat (buiten het publiek dan) met een capella versie van You Can Look, een zeer ingetogen en sfeervolle versie van Fire

avatar van itchy
Is het niet Bruuuuuuce? Die verwarring komt vaker voor.
Zo niet: wat een eikels!

avatar van richiedoom
Natuurlijk roepen ze Bruuuuce in plaats van boeeeee. Dus met dit feitje in het achterhoofd vind je de sfeer op dit album misschien wat opknappen CWTAB

avatar van CWTAB
itchy & richiedoom natuurlijk, dom van me om daar niet op te letten... ik vond het al verdacht zo een haat tegen the boss op een concert voor het goede doel

avatar van RebelINS
Ik heb dit concert als bootleg op vinyl in prima kwaliteit. Goede akoestische set met ik meen alleen Danny Frederici en Nils Lofgren als begeleiding van the Boss. Teach the Children heb ik er ook nog bij op staan.