The Cribs - Men's Needs, Women's Needs, Whatever (2007)

Label: Wichita

1. Our Bovine Public (2:18)
  2. Girls Like Mystery (2:51)
  3. Men's Needs (3:18)
  4. Moving Pictures (3:12)
  5. I'm a Realist (3:05)
  6. Major's Titling Victory (2:48)
  7. Women's Needs (4:36)
  8. I've Tried Everything (2:48)
  9. My Life Flashes Before My Eyes (3:32)
  10. Be Safe (5:54)
  11. Ancient History (4:50)
  12. Shoot the Poets (3:28)
avatar van Irish
eerste nummer is al geweldig! ook de enige die ik ken maar ben wel erg benieuwd naar de rest

avatar van Opschuiven
Ik zag dit bij Jools, vond het toen al erg lekker. Meteen album gedownload en ik vind het een verslavende superplaat! Vooral Men's Needs kan ik niet meer uit mijn hoofd krijgen. Vond de eerste twee cd's wat minder maar dit trekt alles recht! 4,5*

avatar van HiLL
Wat een hoes!

Echt een fijne cd dit, het heeft wel iets weg van The Strokes vind ik, echt heel erg relaxed

avatar van otherfool
Idd zijn het een beetje de Britse Strokes. Een aardig plaatje met sterke nummers aan het begin (het energieke Our Bovine Public en het catchy Girls Like Mystery). Vervolgens begint de plaat een beetje door te dreinen met nummers die zich eigenlijk niet onderscheiden om dan bij het slottrio pas echt de geest uit de fles te laten; Be Safe is al een aardige afwisseling op het vooraf gegane, Ancient History is fraai opgebouwd en het kalme slotstuk Shoot the Poets is ook al bijzonder fijn.

3 sterretjes voor The Cribs.

yoeridedeygere
Liedjes zoals Men's Needs, Women's Needs, I'm A Realist, Moving Pictures, I've Tried Everything en het akoestische Shoot The Poets zijn wel goed. Goede band met meer dan goede producer Alex Kapranos

Er zijn best wel veel hoogtepunten, de kans zit er dus in dat de onderstaande score nog gecorrigeerd wordt.

3,5 sterren

avatar van Nicolage Rico
HiLL schreef:
Wat een hoes!

Één van de mooiste hoezen die ik gezien heb.

Nu nog horen of ze ook mooie muziek maken.

avatar van Sjaakspeare
Afgaande op een aantal nummers van deze cd, weet ik zeker dat ik nooit een plaat van The Cribs aan mijn oordeel zal overleveren. Niet uit genade, maar uit zelfzorgzaamheid.