The Mission - Children (1988)

Label: Mercury

1. Beyond the Pale (7:49)
  2. Wing and a Prayer (3:41)
  3. Fabienne * (3:41)
  4. Heaven on Earth (5:19)
  5. Tower of Strength (8:03)
  6. Kingdom Come (4:50)
  7. Breathe (1:26)
  8. Child's Play (3:39)
  9. Shamera Kye (0:34)
  10. Black Mountain Mist (2:54)
  11. Dream On * (3:54)
  12. Heat (5:14)
  13. Hymn (For America) (6:35)
  14. Tadeusz (1912-1988) * (4:57)
  15. Child's Play [Live] * (3:47)
  16. Kingdom Come [Heavenly Mix] * (8:10)
  17. Heat [Tim Palmer Version] * (4:07)
avatar van TEQUILA SUNRISE
Ik heb de geremasterde versie intens beluisterd de afgelopen dagen, goeie plaat vooral door het weergaloze Tower Of Strength, maar ook Beyond The Pale, Heaven On Earth , Kingdome Come & Heat zijn erg fraai.
Opvallende track vind ik het instrumentale Tadeusz, een erg mooi nummer maar wel een wat vreemde eend in de bijt.
Tower Of Strength reken ik zonder meer tot een van de mooiste popnummers ooit.

Tadeusz was dan ook eigenlijk de b-kant van de single Beyond The Pale. Maar verder wel een mooi klassiek aandoend nummer.

avatar van Castle
deric raven schreef:

En... Tadeusz staat op de Cd-video van Tower of Stremgth... Al kan ik die niet meer afspelen omdat het formaat niet meer ondersteund wordt

is de geremasterde versie van deze veel beter van klank

avatar van Gert P
Tadeusz, dat nummer zie ik niet staan?
Extra nummer?
Waarom dan niet even toevoegen?

avatar van Castle
the supermen schreef:
is de geremasterde versie van deze veel beter van klank

ik ben er toch nog steeds benieuwd naar..

avatar van edje1969
Dit album heb ik nog op een gekochte cassette. Als je boekje uitklapte had je een hele lange sliert tekst. Tsja..die had je toen nog en die kon ik tenminste op de kazerne draaien. Tower Of Strenght blijft natuurlijk werelds en hoort gewoon in de lange versie gedraaid te worden. Heb namelijk ook de gekorte versie op single.

avatar van frolunda
Sterk album van the Mission en toch wel een (al is het een kleine) stap voorwaarts ten opzichte van God's own medicine.Mede verantwoordelijk hiervoor is producer John Paul Jones (Led zeppelin) die de band een wat krachtiger sound meegeeft.Daarnaast is Children rijk georkestreerd en kent een aantal erg sterke songs.
De bekendste hiervan is natuurlijk Tower of strength wat één van hun beste nummers is,maar ook de opener Beyond the pale,Kingdom come en de wat hardere nummers Child's play en Heat zijn erg goed.Zelfs de Aerosmith cover Dream on mag er wezen.
De rest,met name de wat rustigere als Black Mountain Mist en Fabienne vind ik een stuk minder.Vullers wil ik ze nog net niet noemen maar de scheidslijn tussen pathos en vals sentiment is wel erg dun.Ook komt in die nummers duidelijker naar voren dat Wayne Hussey niet één van de de allerbeste zangers is.
In zijn totaliteit is Children echter een goed album,misschien wel het beste van the Mission dat een mooie combinatie van Gothic,rock en new wave oplevert.

avatar van Faalhaas
frolunda schreef:

Mwah.. vind hem een soort Bono maar dan niet zo irritant.

avatar van Faalhaas
deric raven schreef:
Als Wasteland hier op zou staan, dan zou hij zelfs nog hoger uitkomen in mijn Top 10. Blijft het beste nummer van The Mission, maar dit album is in zijn totaal beter dan God's Own Medicine.

Klopt.

avatar van Darkzone
Mijn eerste kennismaking met de band. Ik kwam deze cd samen met Carved In Sand tegen bij de plaatselijke kringloop á €1,50 en dat is geen miskoop geweest. Het doet mij bij vlagen denken aan Simple Minds meets The Cult.
Tweede helft van de 13 tracks tellende cd vind ik sterker dan de eerste helft, al vraag ik mij af wat de Aerosmith-cover Dream On hier doet.

Nu de opvolger nog beluisteren.

Dream On is een bonustrack, staat niet op de lp.
Was tevens b-kant van Tower Of Strenght.
Ze coverden ook al eerder Like A Hurricane van Neil Young, net als Dream On vind ik die geslaagd.