Simply Red - Blue Eyed Soul (2019)

Label: BMG

1. Thinking of You (3:12)
  2. Sweet Child (3:18)
  3. Complete Love (3:28)
  4. Take a Good Look (3:19)
  5. Ring That Bell (3:38)
  6. BadBootz (3:40)
  7. Don't Do Down (3:18)
  8. Riding on a Train (3:08)
  9. Chula (3:17)
  10. Tonight (3:35)
avatar van Michiel Cohen
Alleraardigst album. Beetje soul achtig.

avatar van Zwaagje
Ben er eigenlijk wel klaar mee; ga me er denk ik niet eens in verdiepen. Ik vond het debuut indertijd fabelachtig mooi. Daarna werd het voor mij alleen maar minder en bereikte de band dieptepunt na dieptepunt. Jammer, want de zanger heeft een mooie stem.

avatar van E-Clect-Eddy
Het enige echt onmisbare album van Simply Red is natuurlijk het debuut. Dit album heeft veel van het type muziek van de albums die daarna volgde... vooral meer ballads dus.

Er zit steeds meer rasp op de stem van Mick Hucknall en dat moet je wel liggen.

Dit is een prima soulvol album voor bij de kerstboom, daarna mag die opgeborgen worden.

De betere nummers: Sweet Child en Tonight, maar de eerste single het energieke BadBootz is het beste van dit album.

avatar van Zwaagje
E-Clect-Eddy schreef:

Ik zou hem zelfs lekker laten liggen.