Simply Red - Blue Eyed Soul (2019)

Label: BMG

1. Thinking of You (3:12)
  2. Sweet Child (3:18)
  3. Complete Love (3:28)
  4. Take a Good Look (3:19)
  5. Ring That Bell (3:38)
  6. BadBootz (3:40)
  7. Don't Do Down (3:18)
  8. Riding on a Train (3:08)
  9. Chula (3:17)
  10. Tonight (3:35)
  11. Thinking of You [Original Version] * (3:13)
  12. Sweet Child [Original Version] * (3:26)
  13. Thinking of You [Danny Trexin Remix] * (2:30)
  14. Thinking of You [James Doman Remix] * (5:00)
  15. Sweet Child [Crooked Soul Remix] * (7:11)
avatar van Michiel Cohen
Alleraardigst album. Beetje soul achtig.

avatar van Zwaagje
Ben er eigenlijk wel klaar mee; ga me er denk ik niet eens in verdiepen. Ik vond het debuut indertijd fabelachtig mooi. Daarna werd het voor mij alleen maar minder en bereikte de band dieptepunt na dieptepunt. Jammer, want de zanger heeft een mooie stem.

avatar van E-Clect-Eddy
Het enige echt onmisbare album van Simply Red is natuurlijk het debuut. Dit album heeft veel van het type muziek van de albums die daarna volgde... vooral meer ballads dus.

Er zit steeds meer rasp op de stem van Mick Hucknall en dat moet je wel liggen.

Dit is een prima soulvol album voor bij de kerstboom, daarna mag die opgeborgen worden.

De betere nummers: Sweet Child en Tonight, maar de eerste single het energieke BadBootz is het beste van dit album.

avatar van Zwaagje
E-Clect-Eddy schreef:

Ik zou hem zelfs lekker laten liggen.??

avatar van Reijersen
Prima album eigenlijk wel weer. Het hangt allemaal wat te veel op de stem van Mick, daar waar het muzikaal niet heel verheffend is. Het ligt wel zeer prettig in het gehoor. Eigenlijk gewoon een album waar maar weinig mee aan de hand is.

avatar van Deranged
Uitstekend plaatje weer. Net als de voorganger een aantal erg prettig in het gehoor liggende tracks die prima dienst kunnen doen als achtergrond behangetje voor wanneer er zich op de voorgrond nog eens het een of ander voor zou mogen doen.

Cover art vind ik overigens ook wel geinig, doet me wel wat denken aan Gerry Rafferty - City to City (1978) .

avatar van Poles Apart
Deranged schreef:

Lettertype is dan natuurlijk weer ontleend aan Isaac Hayes - Shaft (1971).