Ghalia - Mississippi Blend (2019)

1 stem

Belgiƫ
Blues
Label: Ruf

1. Gypsy Lady (3:58)
  2. Meet You Down the Road (4:37)
  3. Squeeze (3:23)
  4. First Time I Died (3:32)
  5. Lucky Number (3:32)
  6. Wade in the Water (4:24)
  7. Drag Me Down (3:38)
  8. Shake & Repeat (4:11)
  9. Release Me (4:40)
  10. Why Don't You Sell Your Children (4:00)
  11. I Thought I Told You Not to Tell Them (2:21)
Ik had tot voor kort nog nooit van Ghalia (Volt / Vauthier) gehoord.
Maar mijn nieuwsgierigheid werd gewekt dat de cd werd opgenomen in Zebra-studio van de familie Dickinson en is uitgebracht door Ruf Records.
Verder werkt aan deze cd ondermeer mee Cedric Burnside, Cody Dickinson, Lightin’ Malcolm en Watermelon Slim. En het is een heerlijke gevarieerde blues-roots plaat geworden.

Nu maar eens naar haar vorige cd, Let the Demons Out, (Ghalia & Mama’s Boys) gaan luisteren.

avatar van spinout
Deze staat nog niet op Spotify; Let the Demons Out wel. De hierboven vermelde lijst gastmuzikanten doet mij het beste verwachten. Maar laat ik eerst the Demons eens gaan beluisteren.