Britney Spears - Britney (2001)

Label: Jive

1. I'm a Slave 4 U (3:24)
  2. Overprotected (3:19)
  3. Lonely (3:21)
  4. I'm Not a Girl, Not Yet a Woman (3:52)
  5. Boys (3:28)

met Pharrell

6. Anticipating (3:16)
  7. I Love Rock 'n' Roll (3:06)
  8. Cinderella (3:40)
  9. Let Me Be (2:51)
  10. Bombastic Love (3:06)
  11. That's Where You Take Me (3:32)
  12. What It's Like to Be Me (2:52)
  13. When I Found You * (3:37)
  14. Before the Goodbye * (3:50)
  15. I Run Away * (4:04)
avatar van Arrie
Oh ik vind het ook een goed album hoor, ik heb dat album op 4* staan. En hoewel er door de producers wel degelijk goede muziek werd gemaakt op dit album, geloof ik niet dat ze helemaal niet aan het geld dachten. Ik bedoel, kom op, anders ga je toch niet voor haar produceren? (alhoewel, voor nummers als I'm A Slave 4 U is haar stem wel perfect)

Ik vond Britney in het begin trouwens een heel "leuk meisje" en dat is hier wel helemaal weg, maar ze is in de clips van dit album wel echt hot, moet ik zeggen.

avatar van Rich_B
Britney..

Weet nog goed toen dit album net uitkwam, ik er niet heel erg kapot van was. Heb toen maar weer gewacht tot er nieuw materiaal uit zou komen van haar, wat toen ook gelukkig gebeurde met het album 'In The Zone'. Maar goed dat terzijde, heb dit album van Britney Spears heel lang niet kunnen waarderen, waarom weet ik ook niet. Paar jaar later toch maar weer een kans gegeven (2007), en was opeens helemaal verliefd op deze plaat van Britney geworden. Snap niet waarom ik het nooit echt een goed album heb gevonden, ik vond het passen bij de mindere albums van haar.. Maar dat schaaf ik nu weer bij. De singles vond ik zoiezo wel te pruimen waaronder uiteraard 'Overprotected' 'Im not a Girl' en 'Slave 4 U'.

1. Slave 4 U - Jaren later is het nog steeds een lekker nummer van Britney, een nummer die nog wel langer mee zou kunnen gaan in de popwereld!
2. Overprotected - Toentertijd was ik al gek op dit nummer, en zoiezo de clip ( vind het nog steeds 1 van de betere clips van Britney ). Het nummer is eigentijds maar toch ook weer vernieuwend, het kan altijd wel meegaan, het ligt nu nog steeds heerlijk in het gehoor, jammer dat ze dit niet meer 'live' doet met de shows.
3. Lonely - Heerlijk nummer, een echte Britney nummer ( voor albumvullers). Lekker maar niets meer dan dat.
4. I'm Not A Girl - Ja een Britney ballad. Nog steeds lekker om te luisteren, al gaat dit nummer met de tijd wel vervelen.
5. Boys - Toen het als single werd uitgebracht vond ik het al 1 van de mindere van haar, en dat is nu nog steeds zo. Dit nummer is leuk, alleen ligt het eraan in wat voor mood. Meestal skip ik hem weg.
6. Anticipating - Een echte feelgood nummer! Ligt lekker in het gehoor, en de vocalen van Britney komen hier fijn naar voren.
7. I Love Rock & Roll - Goed geslaagde cover met een heerlijke clip van Britney.
8. Cinderella - Als ik nu naar de titel kijk zou ik zeggen dat ga ik niet luisteren, maar het klinkt behoorlijk goed, weer een lekkere feelgood nummer!
9. Let Me Be - Fijne tekst en een goed nummer, fijn in het gehoor en echt Britney.
10. Bombastic Love - De opening van de clip 'Overprotected' en ook een geweldig nummer, een van de betere van het album. Heeft van alles wat, en zonder houdbaarheidsdatum. Kan altijd mee.
11. That's Where You Take Me - Heerlijk nummer, goede tekst en luister hem nu nog graag. Een van me favorieten nummers van Britney!
12. When I Found You - Veruit het beste nummer van het album, vroeger veel aan dit nummer gehad, en wanneer ik er nu weer naar luister komt dat allemaal weer naar boven. Maar buiten dat een geweldig nummer met gehele fijne vocalen van Britney..
13. What It's Like To Be Me - Nummer gemaakt samen met Justin Timberlake, best grappig want als je het niet zou weten, en nu zou luisteren hoor je de klanken van JT er gewoon in terug. Zelfs jaren later. Niets meer dan een albumfiller maar zo op ze tijd fijn om naar te luisteren.
Deluxe:
14. I Run Away - Hele mooie ballad van Britney! Jammer dat ze deze toentertijd niet gewoon bij de rest van de album heeft gevoegd, want het nummer mag er zeker zijn. En doet niet onder van de rest! Goede lyrics en lekker in het gehoor, een van de betere ballads van Britney.
15. Before The Goodbye - Zelf geschreven door Britney, een heerlijke dansplaat (Nu nog)!

Kortom naar mijn mening, behoord dit album tot 1 van de betere albums van Britney Spears. Hij komt zoiezo in mijn top 3 terug. Een album die niet zomaar onder het stof komt te liggen! Kan nog jaren mee in de popindustrie! Beter dan sommige albums van deze tijd.

avatar van Shelter
vergetelijke dame die eigenlijk een zeer doorsnee stem heeft met een irritante toon.
Door de producties omhoog geklommen (ik denk dat iedere gemiddelde dance zangeres deze teksten kan inzingen, zo lang ze blond zijn en een beetje cheerleader face hebben zouden het zeker ook hits geweest zijn). Ik denk dat haar roerige prive leven ook zeker hebben meegewerkt aan dat ze nu nog bekend is. Er zit namelijk ook geen groei kwa muziek in deze dame, op zich niet zo gek als je ziet dat haar succes bijna niet op haar eigen conto te schrijven is.
Ik heb in principe niet veel met pop muziek en deze dame is een van de redenen.
Het imago van lief schattig cheerleadermeisje met haar puberale probleempjes is zo over geproduceerd door haar management het is bijna beschamend. Vervolgens moest ze opgroeien en iets serieuzere tracks maken, ik heb echt medelijden met haar hoe haar leven is uitgestippeld door haar platenmaatschappij.
Een Christina Aguilera zal ik ook nooit kopen, maar die kan tenminste echt zingen.

Goed naar de muziek zelf dan;
Slave 4 U: ben het niet eens met Rich B, zeer vergetelijk nummer die door menig artiest gezongen kon worden.
Overprotected: gedrocht van de plaat vreselijk played out, klinkt in niks "sincere"
Lonely: saaaaai
Im not a girl: typisch plaatje die door derden is gemaakt in de britney spears imago machine. Heel safe en een "heard it all before" gevoel.
Boys: Beetje Madonna achtig op de een of andere manier, het heeft ook wat weg van een oud 80/90's nummer kom er ff niet op
I Love Rock & Roll: echt een verkrachting van het origineel omdat de essentie van het nummer gewoon vergeten wordt. Dit is duidelijk erop gezet om een "andere kant" van Britney te laten zien, niet alleen is ze een barbie ze kan ook een rock chick zijn a la Avril...
Thats Where You Take Me: zoet zoeter zoetst.
I Run Away: een van de iets minder slechte tracks, maar nog steeds totaal geen gevoel in.
Before The Goodbye: Ik las hier door haar zelf geschreven, dan denk ik ooow vandaar

Mijn onderbouwing is overigens niet bedoeld om users als Rich_B onderuit te willen schoppen, maar even voor de duidelijkheid ik heb dit album echt gehoord (helaas is mijn vrouw erg van deze muziek) en het is mijn mening

Door sommige ok producties 2*

avatar van MIAB
Dit 3e album verlaat het liefelijke wat, maar nog steeds het irritante stemmetje. Cinderella, Overprotected en Im a Slave 4 U springen eruit.

avatar van Gizzmann
Tweede helft van dit album vind ik het leukst