Avishai Cohen & Yonathan Avishai - Playing the Room (2019)

Israƫl

3. Crescent (8:28)
  4. Azalea (3:40)
  5. Kofifi Blue (6:29)
  6. Dee Dee (3:28)
  7. Ralph's New Blues (4:33)
  8. Sir Duke (3:41)
  9. Shir Eres (Lullaby) (4:35)
avatar van Ducoz
aERodynamIC nog een voor op de lijst? Haha

Avishai Cohen.... het is altijd weer opletten of je het over de bassist hebt of over de trompettist.

In dit geval gaat het dus om de laatste en om het nog eens lekker extra verwarrend te maken gaat hij hier de samenwerking aan met Yonathan Avishai (what's in a name).

Ik heb beide Avishai's hoog zitten (en dan bedoel ik uiteraard de Cohen's). Ook live een waar genot om naar te luisteren en Avishai de trompettist heb ik na afloop van een concert zelfs wel eens kort mogen spreken: een zeer aangename kerel.
Je kunt dus wel zeggen dat ik een zwak voor hem en zijn muziek heb.

Op Playing the Room is het allemaal heel sober: trompet en piano, en dat is het. Inclusief een Stevie Wonder-cover.
De samenwerking tussen twee vrienden (al sinds hun tienertijd).
Intieme kamermuziek, waar beide artiesten elkaar goed aanvoelen. De interactie is sterk en de sfeer rustgevend, poëtisch kan ik ook wel zeggen.

En toch is dat alles niet voldoende voor mij. na verloop van tijd verlang ik toch naar net even meer. Dan verlies ik iets te veel van mijn aandacht; wat ik bij andere albums van Cohen minder heb.
Neemt niet weg dat het wederom een kwaliteitsalbum is.