Floating Points - Crush (2019)

Electronic / Jazz
Label: Ninja Tune

1. Falaise (3:54)
  2. Last Bloom (5:53)
  3. Anasickmodular (3:12)
  4. Requiem for CS70 and Strings (2:23)
  5. Karakul (1:54)
  6. LesAlpx (4:41)
  7. Bias (5:08)
  8. Environments (4:45)
  9. Birth (3:00)
  10. Sea-Watch (4:04)
  11. Apoptose, Pt. 1 (2:35)
  12. Apoptose, Pt. 2 (2:27)
avatar van Zwammer
Prachtige albumhoes! Afgaande op de extended version van single LesAlpx is Floating Points goed in vorm, wat een knaller van een track is dat. Om naar uit te kijken dus, dit album.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
De eerste singles zijn prima, Floating Points die wat meer zijn technokant verkent, het gaat wat richting de melodieuze volle techno van Jon Hopkins, en daardoor vraag ik me ook wel af of dit net als Hopkins niet gaat vervelen als je het een heel album lang moet aanhoren.

avatar van Michiel Cohen
Beetje apart. Wat geklooi van diverse stylen.Vind er 4 tracks bovenuit springen.

Wat een album dit! Ik ben sinds kort Floating Points fan dus dit album kwam op het perfecte moment uit. Zijn vorige album was prachtig maar naar mijn mening is deze nieuwe plaat toch net even iets interessanter. Heerlijke beats met prachtige melodieën die vaak meer de IDM/Techno kant op gaat dan de Jazz van zijn vorige werk. Geweldige plaat

avatar van FlyLo
panjoe schreef:

Als het allemaal klonk zoals de singles was het een prima album. Helaas plakt hij er een reeks oersaaie tracks bij. Vooral naar het einde kan je in slaap vallen, ondanks een leuke start

Ik kom terug op mijn bericht dat Elaenia minder interessant is dan deze. Gister heb ik Elaenia opnieuw gedraait en nu vind ik Elaenia toch net iets beter dan Crush. Dit album blijft een 4,5 wat mij betreft hoor.