Tempers - Private Life (2019)

Electronic / Rock
Label: Dais

1. Capital Pains (3:48)
  2. Leonard Cohen Afterworld (4:40)
  3. Peace of Mind (4:16)
  4. Filters (4:37)
  5. Daydreams (4:28)
  6. Guidance (4:32)
  7. Push / Pull (4:19)
  8. More Than You Realized (3:45)
  9. Sleep (3:53)
  10. Exit (3:02)
avatar van E-Clect-Eddy
Capital Pains is de single die dit album mag promoten.

Minder Post-Punk en meer tussen de lijntjes... door die iets te dominante drumcomputer ritmes. Daardoor wel meer dansbaar en met de introductie van orgeltjes lijkt deze act op dit album voor een ander geluid te kiezen dan op dat heerlijke debuut Services (2015)

avatar van E-Clect-Eddy
Ook Peace of Mind is uitgebracht als single. In lijn met de vorige single, minder ruwe en in een iets lager tempo Post-Punk dan op het debuut.

Tempers - Peace of Mind - YouTube - audio

avatar van ROZZ
E-Clect-Eddy schreef:

Tempers - Peace of Mind - YouTube - audio

Bevalt me wel dit. Lijkt ook een beetje op de darkwave en synthpop van de jaren 80. Doet me denken aan een vroege Human League en aanverwante bands uit die tijd. Hieronder hun laatste single Guidance die ook weer prima klinkt.

Tempers "Guidance" - YouTube

avatar van E-Clect-Eddy
Deze derde single is meer dansbaar, niet alleen 80s invloeden ook wel 00s... a la de Zweden van Covenant.

avatar van E-Clect-Eddy
Vind dat ze meer opgeschoven zijn richting Coldwave en de Post-Punk teruggeschroefd hebben t.o.v. hun debuut.

Het album dat hier tussen zit (met de Nederlandse architect Rem Koolhaas) ken ik (nog) niet misschien dat dit album daar meer bij aansluit?