Voyager - Colours in the Sun (2019)

Australiƫ
Label: Season of Mist

1. Colours (4:04)
  2. Severomance (4:22)
  3. Brightstar (4:31)
  4. Saccharine Dream (5:27)
  5. Entropy (4:42)

met Einar Solberg

6. Reconnected (4:47)
  7. Now or Never (1:38)
  8. Sign of the Times (3:46)
  9. Water Over the Bridge (4:42)
  10. Runaway (4:38)
avatar van Alicia
Voyager lijkt in sommige opzichten wel een beetje op een (vroege) jaren '80 new wave band, maar dan van nu en de progressieve 'metal'. Er zit een lekkere hoeveelheid 'synthpop' in (de keytar) maar ook de opbouw van de songs ademen steeds meer jaren '80. Verder is het een fris, spontaan en vrolijk clubje uit Australië met erg leuke liedjes, een hele goede zanger en dito muzikanten. Met een leuke, gezellige vrouw als een van de (lead)gitaristen en da's natuurlijk helemaal top! ?
Sommige luitjes zullen dit echter wel weer veel te 'poppy' vinden, maar ik vind dit juist een erg leuke combinatie: synthpop met een paar flinke scheuten progrock/metal. Dat laatste maakt alles toch weer een stukje pittiger terwijl het verder erg toegankelijk blijft!
Ik ben erg benieuwd of hier ook weer zulke goede songs opstaan als op voorganger Ghost Mile uit 2017.

avatar van Alicia
Kom ik hier weer die zanger van Leprous tegen (Entropy) en ik dacht nog wel dat ik mijn schoolbordkrijtjes voorgoed had opgeborgen! ?

Maar 'Einar Solberg' duurt gelukkig maar heel 'kort' en dan is het weer genieten van Daniel “Nephil” Estrin en zijn Voyager. Ik heb op dit moment echter nog geen idee of ik dit album beter of misschien wel minder vind dan voorganger Ghost Mile. De liedjes landen nu toch wat minder snel, maar het is in elk geval wel fijn dat de band de typische Voyager progmetal met de flinke hoeveelheid zware (djent) gitaarriffs juist niet vergeten is! Word vervolgd!

avatar van Don Cappuccino
Weer een heerlijke plaat! De combinatie van Tears for Fears en Duran Duran met moderne progressieve metal werkt gewoon erg goed. Enorm catchy songs die na één luisterbeurt al blijven hangen.

avatar van Aladdin
Doet me ook denken aan het Deense Vola, die vorig jaar wat mij betreft een van de betere platen heeft gemaakt.
Hoor af en toe de bonkige ritmes van Killing Joke in de muziek erin doorklinken

Maar goed, word heel blij van deze plaat, het verslapt niet, de laatste twee nummers vind ik misschien wel het beste.
Voor de hele plaat geldt: melodieus, goed gespeeld, fantastisch gezongen en commercieel zonder oppervlakkig te worden. Repeat repeat

avatar van Jumpjet
Check even de clip van Entropy op YT
En lees dan even de reacties [spoiler alert!]

When you try to get a haircut but you have to get out immediately to record a video clip.

avatar van ProGNerD
Gistermiddag 1e luisterbeurt als "opwarmertje" voor het concert van Leprous: klinkt erg lekker. Niet alle prog(metal) hoeft even technisch en complex te zijn om gewoon goed te zijn...
De genoemde links met Duran Duran en Tears for Fears geven het een licht 80's retro sfeertje: heerlijk !

avatar van pos
pos
Ik moest bij het nummer Brightstar vooral heel erg aan A-Ha denken. Tering wat een catchy nummer is dat zeg. Ik ga er komende week eens goed voor zitten. Zanger van Leprous doet dus ook even mee zie ik. Fijn, erg genoten van hun show gisteren in Zwolle.

avatar van Pinsnider
Moge de heldhaftige persoon die deze plaat op de voorpagina van MusicMeter heeft geplaatst eeuwige roem ten deel komen en daarnaast worden overspoeld door rijkdom, voorspoed, gezondheid en geluk! Wat is dit GE!WEL!DIG! 80's synthpop met volle gitaren. En dan ook nog eens met een moddervette knipoog en de tong ferm in de wang geduwd!!!
Dit kan natuurlijk alleen maar uit Australie of Scandinavie komen, want in Nederland nemen we de muziek altijd veel en veel te serieus.
Hulde!!!!

avatar van notsub
Voyager had met Ghost Mile een nieuw niveau te pakken en houdt dat op deze CD prima vast. De bekende ingrediënten zijn weer aanwezig en Daniel Estrin's stemgeluid geeft Voyager opnieuw dat unieke geluid. Colours in the Sun klinkt zelfverzekerd en heeft als extraatje een bijdage van Einar Solberg (Leprous). De band heeft hoorbaar lol in het maken van deze hybride muziek en weet ook live een feestje te bouwen.

avatar van Alicia
Vervolg (na een flink aantal keertjes luisteren): Ja... dit is de zoveelste prima plaat van dit leuke bandje uit Australië en toch krijgt dit album van mij een ster minder dan Ghost Mile. De liedjes op dat album spreken mij toch meer aan dan de meeste composities op deze nieuweling. Maar ook enkele oudere platen van Voyager kregen om dezelfde reden een iets hogere waardering.

avatar van james_cameron
Minder pakkend dan voorganger Ghost Mile, wat mij betreft het beste album tot nu toe van deze band. Ditmaal veel tracks die wel oké zijn maar net niet sterk genoeg, een paar uitzonderingen daargelaten. Het geluid van de band, een soort metalversie van A-Ha, is nog steeds fris en energiek, maar volgende keer mag er wel wat langer gesleuteld worden aan het songmateriaal.

avatar van The_CrY
Deze keer word ik wat minder gepakt door deze van Voyager. Nog steeds absoluut goed, maar ik greep hier minder vaak naar terug dan bij Ghost Mile. Misschien komt het wel door de enorm sterke output van de concurrentie dit jaar.

avatar van Sfeermaker
Deze popachtige metal van Voyager gaat er bij mij in als zoete koek. Deze zanger klinkt net zo helder als de zanger van White Lies, maar dan met een hogere pitch.

Prijsnummer voor mij is de afsluiter Runaway. Zelden zo'n gave stadionrocker gehoord. Goede opbouw met een knallende climax en een gelikte keyboardsolo.

Ik mis de afwisseling en echte topnummers die 2 albums geleden er wel waren. De vorige vond ik ook maar net OK. Daarvoor was alles super. Zowel topnummers als afwisseling.
Ik hoop wel dat de volgende CD beter gaat worden, anders is de band een fan kwijt.

Leuk! Gaak kijken.

Nieuwe single net vrijgegeven: Voyager | Submarine

Klink niet verkeerd, vertrouwd Voyager; eind van het nummer heeft een beetje een Devin Townsend wall of sound vibe. Benieuwd naar de verdere ontwikkelingen...

avatar van Alicia

Daniel Estrin blijft een toffe zanger. Er lijken echter wat ideeën regelrecht uit Ascension te zijn gekopieerd. Maar Promise haalt het in de verste verte niet bij dat nummer. Jammer!

Leuke band dit met een aparte sound, inderdaad zoals James Cameron opmerkte een soort metalversie van Aha, ook wel met proginvloeden en gek genoeg heel toegankelijk. Geen classic album, maar zeker leuk voor tussendoor. 3,5 ster

avatar van ProGNerD
Dan morgenavond toch maar kijken aangezien ze door zijn naar de finale,,,

Voyager blijft leuk!

avatar van Pinsnider
Wat een toppers gisteren. En wat een pret. Kon de wel erg op safe spelende winnares met haar opgewarmde b-kantje van Euphoria nog flink wat van leren!!!