Michael Chapman - Dreaming Out Loud (1997)

Rock / Folk
Label: Demon

1. Overture from Strange Places (1:29)
  2. A Cowboy Phase (4:43)
  3. Hell to Pay (4:13)
  4. Gamelan 1 (2:35)
  5. Vanity and Pride (2:23)
  6. Sensimilia (5:13)
  7. Fool in the Night (5:18)
  8. Gamelan 2 (3:53)
  9. Only Pretend (8:04)
  10. Overture [Reprise] (1:27)
  11. For Once (4:01)
avatar van Broem
Volslagen onbekend en komen aanvliegen als luistertip van een muziekmaat. Prima album van deze Michael Chapman. Lekker rasperige stem en muzikaal tiptop in orde. Dat gecombineerd met een mooie productie en gave audiokwaliteit maakt Broem een happy listener Op naar wat meer werk van deze artiest.

avatar van Poles Apart
Broem schreef:

Ken veel werk van Chapman en heb hem ook live gezien in Londen, maar ken dit album nog niet. Ook maar eens naar op zoek gaan. Ben nog nooit teleurgesteld geweest door deze man. Zal me trouwens niks verbazen als ie dit jaar weer met een nieuwe plaat komt.

avatar van Broem
Poles Apart schreef:

Bezig baasje aan zijn discografie te zien. Bij het bladeren door mijn digitale collectie zag ik nog zijn album True North uit 2019 staan. Die eerst maar eens luisteren. Ben benieuwd.