Moron Police - A Boat on the Sea (2019)

Noorwegen
Uitgebracht in eigen beheer

1. Hocus Pocus (1:20)
  2. The Phantom Below (4:12)
  3. The Invisible King (4:05)
  4. Beware the Blue Skies (4:11)
  5. The Dog Song (3:20)
  6. Captain Awkward (5:12)
  7. The Undersea (3:27)
  8. Isn't It Easy (6:57)
  9. Cult of Tuna * (4:05)
  10. Starlight Cinema [Demo] * (2:35)
  11. Desolation [Demo] * (2:37)
  12. Japanese Pogo Stick Adventure! * (3:49)
avatar van ABDrums
Schandalig dat hier zo weinig animo voor is! Dit is vrolijke, moderne, verfrissende progressieve rock van de bovenste plank. Ik zet het niet altijd op, maar het altijd een feestje wanneer dit schijfje wordt gedraaid. Gun dit eens een luisterbeurt legian en ProGNerD. Ook Ayreonfreak zal dit vermoedelijk wel kunnen waarderen. Jullie zullen niet teleurgesteld worden.

Overigens vind ik de cover-art echt om van te watertanden. Een schitterend kunstwerkje waar van alles op is te zien en tevens een uitstekende visuele representatie van wat dit album muzikaal te bieden heeft. Zo hoort album-art mijns inziens te zijn.

avatar van ProGNerD
Is (uiteraard zou ik bijna zeggen in dit geval ) bekend hier ABDrums, ben er alleen tussen al het luisteren en ontdekken van nieuwe muziek blijkbaar nog niet toe gekomen hier een reactie / stem te geven, maar 4 * dit sowieso !

avatar van legian
ABDrums schreef:
moderne, verfrissende progressieve rock

Ik begin even met het vermelden dat het volgende gebaseerd is op een luisterbeurt van Captain Awkward. Maar modern en verfrissend zijn niet de termen die ik zou gebruiken. Het klinkt mij eigenlijk als het zoveelste Neal Morse project in de oren. Het bewandeld voor mijn gevoel vooral veel breed gebane paden.

Het klinkt trouwens wel bijzonder fijn en vrolijk (dat is naast al dat zware gebeuk ook wel eens fijn), dus deze gaat maar eens op de lijst.

avatar van legian
Ok, wie weet waar dat piano intro deuntje van Hocus Pocus nog meer voorkomt. Ik kan er maar niet opkomen maar het klinkt enorm bekend.

Het album klinkt, zoals eerder al gemeld, vooral erg bekend en doet veelal denken aan Neal Morse. Ze leveren wel veel plezier af in de nummers. Waardoor het geheel een heerlijk vrolijke en gezellige sfeer meekrijgt. Muzikaal voor mij niet altijd even boeiend, maar het luisterd erg fijn weg.