Novembers Doom - Nephilim Grove (2019)

Label: Prophecy

1. Petrichor (6:12)
  2. The Witness Marks (4:44)
  3. Nephilim Grove (6:48)
  4. What We Become (6:31)
  5. Adagio (5:35)
  6. Black Light (6:09)
  7. The Clearing Blind (5:39)
  8. Still Wrath (5:35)
  9. The Obelus (5:46)
  10. What We Become [Matte Variant] * (6:58)
  11. The Clearing Blind [Matte Variant] * (5:45)
avatar van DargorDT
Deze band is inmiddels al behoorlijk wat jaartjes onder ons en beheerst zijn kunstje erg goed. Je weet van deze heren al bij voorbaat wat je kunt verwachten: krachtige, melodieuze metal met veel diepgang en variatie, overgoten door een donker sausje. Heerlijk voor de wintermaanden. Ook deze schijf bevat weer alle ingrediënten die Novembers Doom zo'n goede band maken. De afwisseling tussen grunts en gewone zang werkt nog altijd en geldt al sinds jaar en dag als handelsmerk. Ik vind het knap dat de band binnen deze formule keer op keer goede albums blijft afleveren, zonder in herhaling te vallen.

Ik ben nog bezig aan mijn eerste rondje, dus nog geen oordeel. Maar het klinkt ouderwets goed. De trouwe volgers van de band weten genoeg denk ik.