Earth Calling Angela - Hope Springs Eternal (2006)

Alternatieve titel: Demos and Abandoned Recordings 1992-96

1 stem

Label: Streetlight Farm

1. Before the Storm / First Damnation (3:39)
  2. Angela (5:34)
  3. Adoration (3:47)
  4. Dead to the World (8:07)
  5. Rebekka (3:37)
  6. Godmother (1:48)
  7. Seduction (5:49)
  8. Hope Springs Eternal (4:20)
  9. Shine (In the Haze) (4:36)
  10. Light (3:53)
  11. Acceptance (4:40)
  12. The Magician (6:24)
  13. Victoriana (5:17)
  14. The Desert Song (5:09)
ROZZ
In de jaren 90 altijd een undergroundband gebleven hoewel live erg goed. Het is wat minder melodieuze toegankelijke gothic rock zoals veel van hun tijdgenoten wel waren. Je moet hier van houden, persoonlijk vind ik dit goed vanwege het experiment en het eigen geluid. Dit zijn demo's uit de periode 1992-1996 die in 2006 zijn verzameld op deze verzamel cd. Officieel bestaan ze nog steeds en het is een Engelse band maar de bandleden wonen in Amerika.

Hope Springs Eternal | Earth Calling Angela - earthcallingangela.com

ROZZ
Een cultalbum, zeker omdat de originele cassette-opnames door de jaren heen beschadigd waren lees ik op de binnenhoes van de cd. Het resultaat na een remastering verdient hier dan ook een applaus. De liedjes zijn niet allemaal even toegankelijk en de zanger heeft niet meteen de mooiste stem maar ik stel me zo voor dat wanneer ze de middelen hadden gehad om deze songs in een goede studio op te nemen het resultaat verbluffend geweest zou zijn. Bij vaker beluisteren hóór je het talent van een potentiële goede band. Het gitaarwerk is van een onmetelijke diepte die in bijna alle songs overheerst. Het lijkt wel alsof de gitarist zich helemaal verliest in de liedjes en zich lekker laat gaan. Mooi!