Tindersticks - Can Our Love... (2001)

Label: Beggars Banquet

1. Dying Slowly (4:36)
  2. People Keep Comin' Around (7:12)
  3. Tricklin (2:15)
  4. Can Our Love... (5:57)
  5. Sweet Release (8:55)
  6. Don't Ever Get Tired (3:07)
  7. No Man in the World (6:06)
  8. Chilitetime (7:33)
avatar van Rayaccos
Wat zoeter werk van de tindersticks, maar wel weer wonderschoon. People Keep Comin' Around, Can Our Love..., Chilitetime en vooral Sweet Release zijn geweldige nummers. De albumhoes maakt het feest compleet.

dutch2
Rayaccos schreef:

Helemaal mee eens. Prachtig artwork ook.

Vreemd genoeg is dit een album waarvan de nummers meteen lekker klinken, maar dat toch nooit gaat vervelen. Sommige nummers (zoals Can Our Love) hebben iets hypnotiserends, het gaat maar door en door en door en door en door...
Wat mij betreft een van de meest geslaagde Tinderstickalbums, maar niet een die je altijd kunt draaien. Je wordt er een beetje soezerig van, en dat is natuurlijk niet altijd even handig.

avatar van pejo
Ik vind dit album behoorlijk onderschat, want het is volgens mij hun hoogtepunt uit een toch al indrukwekkende reeks. Favoriet is chilitetime met een geweldig spannende opbouw. Kippenvel.....

avatar van LittleBox
pejo schreef:

I couldn't agree more...

avatar van musicfriek
Luister nu naar Dying Slowly

Volgens een aantal users hier moet deze band wel wat voor mij zijn. Konden ze weleens gelijk in hebben, dit is muziek wat me gelijk raakt. Zal eerst maar met hun eerste 2 albums beginnen, zijn volgens jullie ook de beste albums

Ruby1966
musicfriek schreef:
Luister nu naar Dying Slowly

Dying Slowly was toevallig ook ooit het eerste nummer wat ik van Tindersticks hoorde.
Daarna is het hard gegaan, ik was al snel in het bezit van 5 cd's en een dvd!
Erg fijne muziek en zeker wat voor jou, friek!

Dying Slowly behoort ook bij mij tot mijn Tindersticks favorieten, wat een mooi nummer is dat toch.
Maar eigenlijk is alles op deze cd weer heel erg mooi.
Muziek die weet te ontroeren dat is iets dat deze band bij mij voor elkaar krijgt. Alles klopt: de zang, de muziek, de teksten.
Misschien iets 'poppier' dan b.v. de eerste cd's, soms zelf met een lekkere funky swing zoals in People Keep Comin' Around, maar oei wat goed gedaan.
Een wat mindere cd? Onderschat? Niet in huize aERo

avatar van Rayaccos
....en ook sweet release staat erop, dat is mijn persoonlijke favoriet!

Stuart Staples' stem blijft me wat doen; sweet release duurt meer dan 8 minuten en verveelt geen seconde.. persoonlijke favoriet is can our love : "we've touched it now, don't let it go" .. ik laat ze alleszins niet gaan

avatar van thetinderstick
De hoogtepunten op dit album zijn voor mij 'Dying Slowly', 'Don't Ever Get Tired', 'Chilitetime' en vooral 'Can Our Love..', dat nummer bezorgd me telkens weer kippenvel. Deze nummers zijn dan ook fantastisch. De rest is goed maar toch wat minder. 4*

fijne muziek , vooral dying slowly en can our love grijs gedraaid.

avatar van sander.h
Heb dit album op aanraden van iemand gekocht die normaalgesproken (ongeveer) dezelfde muzieksmaak heeft.
Maar ik kan hier helaas niks mee. Ik heb niks tegen langzame muziek maar het kwartje wil maar niet vallen. Het pakt me gewoon niet. Daarnaast is de zang niet zo mijn ding. Vooralsnog onthoud ik me dus even van stem, maar ik ga het zeker later nog eens proberen. Misschien een timing issue

avatar van sander.h
Geen timing issue dus. Geen moment ben ik gepakt door een van de nummers. Een van de grootste struikelblokken voor mij is de stem van de zanger. Jammer.

avatar van midnight boom
Prachtige plaat, moeilijk om een hoogtepunt aan te wijzen, want het is zo'n goede plaat alles klopt.
toch een poging:
People Keep Comin' Aroud --------> is gewoon veel meer dan mooi
Dying Slowly ---> gewoon prachtig
Sweet Release -----> soms schieten woorden tekort...

Al met al: Prachtig!

Rain dog
Van begin tot einde grote klasse,can our love...

avatar van frolunda
Mooie ingetogen cd van de Tindersticks.Doet me in de verte wel wat denken aan het rustige werk van Nick Cave en ook Leonard Cohen komt voorbij.Beste nummer,het prachtige People keep comin' around.

avatar van deek
Al pakweg een jaar of 20 liefhebber van deze band, gek genoeg vandaag, nu net precies de tekst van 'Can our love' geluisterd, ik vond dit nummer altijd al prachtig, maar de tekst maakt het nog verder af, qua sfeer.

(ben nooit zo van de teksten in een nummer, vandaar)

avatar van ArjenT
Iemand enig idee of hier ook nog een re-issue op vinyl van gaat komen? De voorgangers zijn allemaal al aan de beurt geweest.

dutch2 schreef:

Helemaal mee eens. Prachtig artwork ook.

ik denk dat veel mensen soezerig worden tijdens het beluisteren van Tinder sticks werk

Dit album behoort tot het betere werk van Staples

No man in the world is een weergaloos fraai nummer. Het behoort tot zijn beste