Editors - Black Gold (2019)

Alternatieve titel: Best Of

Label: [PIAS]

1. Frankenstein (4:29)
  2. Papillon (5:25)
  3. Munich (3:49)
  4. Sugar (4:18)
  5. Hallelujah (So Low) (4:04)
  6. An End Has a Start (3:44)
  7. Upside Down (4:43)
  8. Bullets (3:12)
  9. Ocean of Night (5:07)
  10. No Harm (5:11)
  11. Smokers Outside the Hospital Doors (4:59)
  12. A Ton of Love (3:57)
  13. Magazine (3:55)
  14. The Racing Rats (4:19)
  15. Black Gold (5:06)
  16. No Sound but the Wind (4:29)
  17. Violence [Distance: The Acoustic Recordings] * (4:29)
  18. Walk the Fleet Road [Distance: The Acoustic Recordings] * (4:29)
  19. Blood [Distance: The Acoustic Recordings] * (3:59)
  20. Let Your Good Heart Lead You Home [Distance: The Acoustic Recordings] * (3:30)
  21. Smokers Outside the Hospital Doors [Distance: The Acoustic Recordings] * (3:54)
  22. Fall [Distance: The Acoustic Recordings] * (3:57)
  23. Two Hearted Spider [Distance: The Acoustic Recordings] * (3:56)
  24. Distance [Distance: The Acoustic Recordings] * (3:48)
  25. Snowfield - Bullets * (3:28)
  26. Snowfield - Come Share the View * (4:24)
  27. Snowfield - Every Little Piece of Your Life * (4:59)
  28. Snowfield - Fall * (5:09)
  29. Snowfield - The Diplomat * (4:39)
  30. Snowfield - Distance * (3:01)
  31. Snowfield - Release * (5:45)
  32. Snowfield - Forest Fire * (4:15)
totale tijdsduur: 1:10:47 (2:18:29)
avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Het titelnummer is de nieuwe single (met "Frankenstein" als b-side): Editors – Black Gold (Audio) - YouTube

avatar van coldwarkids
Ik mis All Sparks, Blood en Bones...?

avatar van Rvdz
Vrij povere selectie inderdaad, het titelnummer nog niet geluisterd maar Frankenstein is ook niet echt de moeite

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
"Black Gold" is hun 31ste single, dus inderdaad: hier had meer in gezeten.

avatar van Pinsnider
Ehm... Ben ik de enige in de hele wereld die Frankenstein echt helemaal fantastisch vindt...?? (ik hoor echt alleen maar mensen klagen...)

avatar van robvw192
Ietwat overbodige verzamelaar, maar geweldige band

Bonuscd is wel mooie toevoeging, geeft deze 'best-of' een meerwaarde.

Pinsnider schreef:

Ik doe bijna met je mee. Fantastisch gaat me (nog?) net te ver. Echt goed vind ik Frankenstein wel.

Black Gold vind ik ook niet verkeerd, Upside Down niet heel bijzonder. Ook leuk dat het mooie No Sound but the Wind (van the Twilight soundtrack) erbij staat.

coldwarkids schreef:
Ik mis All Sparks, Blood en Bones...?

Er staat een fraaie andere versie van Blood op de bonus cd, met strijkers en piano.

avatar van coldwarkids
Pinsnider schreef:

Mij hoor je niet klagen. Frankenstein is lekker!

avatar van Pinsnider
Ha, gelukkig

avatar van james_cameron
Uitstekende verzamelaar met eigenlijk alleen maar sterke nummers. Ook de nieuwe tracks, Frankenstein, Upside Down en Black Gold, mogen er zeker zijn. Daar waar ik de studioalbums van de band doorgaans wat aan de saaie kant vind heb ik daar hier totaal geen last van.

avatar van vigil
decade schreef:
Bonuscd is wel mooie toevoeging, geeft deze 'best-of' een meerwaarde.

Ja dit!

Verder lijkt het me vrij legitiem dat een band van deze proporties een best of in de discografie heeft zitten. Ze hebben er op dit moment ook maar eentje dus niets overbodige aan.

Lekkere verzamelaar om te draaien in aanloop naar hun concerten komende week!