EARTHGANG - Mirrorland (2019)

Label: Dreamville

13. Fields (5:19)

met Malik

14. Wings (4:07)
avatar van overmars89
Earthgang, ik had eigenlijk best hoge verwachtingen voor dit album. Met hun aanstekelijke energie en hun unieke stijl steken ze normaliter makkelijk boven de meute uit. Na een eerste luisterbeurt valt dit toch in lichte mate tegen. Het is geen slecht album, begrijp me niet verkeerd. Maar ik had verwacht dat ze met hun debuut toch ver boven hun zelf zouden uitstijgen en dat is niet echt gebeurd.

Op zich hangt er een chille vibe en wisselen ze fijn af tussen zang en rap. Alleen de verses voelen toch iets te vaak te geforceerd met een snelle flow. De producties zijn ook nergens heel bijzonder. Het niveau van de track "Meditate" wordt hier helaas nergens behaald.

Misschien als ik het album wat meer aandacht geef, dat het dan voor mij beter wordt. Voor nu een 3.5*.

avatar van waxs
Krijg er een Outkast gevoel bij, spannende eigenzinnige plaat met fijne balans tussen melodie en ritmes.

avatar van Booyo
waxs schreef:
Krijg er een Outkast gevoel bij

Je bent niet de enige