Suzan & Freek - Gedeeld door Ons (2019)

Label: Sony

1. Mag Ik Daar Even Stil bij Staan (3:27)
  2. Blauwe Dag (3:02)
  3. Gedeeld door Ons (2:45)
  4. Hoofd in de Wolken (2:59)
  5. Nog Even Dit (2:53)
  6. Als het Avond Is (3:25)
  7. Deze Is voor Mij (3:25)
  8. Spiegelbeeld (2:48)
  9. Neem Me Mee (2:37)
  10. Lied voor Niemand Anders (2:28)
avatar van Marco van Lochem
Het duo Suzan (Stortelder) & Freek (Rikkerink) maken al jaren samen muziek en hun cover van ‘DON’T LET ME DOWN” van The Chainsmokers ging in 2016 wereldwijd viraal en ze kregen daarvoor de complimenten van de band zelf. In 2017 brachten ze een EP uit, “GLASS HOUSE SESSIONS” met daarop 5 covers, zoals het van Shakira bekende “HIPS DON’T LIE” en “JOLENE” (Dolly Parton). Het uit respectievelijk Zieuwent en Harreveld afkomstige koppel bracht vorige jaar de zelfgeschreven song “ALS HET AVOND IS” uit en die prachtige song bereikte pas in de 17e week de eerste plaats in de Top 40. Na 29 weken verdween deze superhit uit de hitparade, maar inmiddels stond de opvolger al klaar, “BLAUWE DAG”. Deze song bivakkeert al 10 weken in de top 10 van de Top 40 en daarmee is het een geslaagde en succesvolle opvolger van “ALS HET AVOND IS”. Het eerste volledige studioalbum van het duo is nu uit en is getiteld “GEDEELD DOOR ONS”. Tien mooie, puur, catchy en een akoestisch aandoende liedjes met mooie teksten die verder gaan dan het simpele “ik hou van je en blijf je trouw”. Het merendeel van de songs is rustig, maar er staan ook enkele heerlijke uptempo tracks op, zoals "NOG EVEN DIT". Het geheel klokt net geen 30 minuten en dat is wel wat aan de korte kant. Als ze bij de opvolger de kwaliteit van de songs kunnen vasthouden, zo mooi blijven zingen zoals op “GEDEELD DOOR ONS” en iets meer songs kunnen aanleveren dan nu, dan komt het helemaal goed. Al dien ik daar wel bij aan te tekenen dat voor mij altijd kwaliteit vóór kwantiteit gaat, en dat is op dit debuut zeker van toepassing. We kunnen andermaal trots zijn op de Achterhoek!

avatar van Deranged
In deze dagen van hoog geprezen onkunde en kinderlijke rijmpjes als aardkorst krakende poëzie onthaald is dit wel een milde verademing.

Zolang je maar wel beseft dat je zonder die vrouw aan je zijde naar alle waarschijnlijkheid zoete broodjes stond te bakken bij de HEMA of iets.

Mooi weer stond te spelen bij je werkgever.

Beetje net als bij de Common Linnets, daar kende iemand op een gegeven moment zijn plek niet waardoor er zich weer een zonodig een ruzieachtige breuk voor moet doen of iets.

Zolang dergelijk krakeel netjes achterwege kan blijven voorzie ik wel een aardige toekomst voor deze twee.