FKA twigs - Magdalene (2019)

R&B / Electronic

7. Mirrored Heart (4:32)
  8. Daybed (4:31)
  9. Cellophane (3:24)
avatar van hoi123
Ik had hem nog niet gezien, maar wat een adembenemende performance inderdaad! Linkje voor de luiaards.

mr.oizo schreef:
.....Doet me denken aan Sevdaliza.
.....

Me too.

Leptop schreef:

Me too.

Nice try guys, en ik kan voor een deel in jullie gedachten meegaan: qua (erotische) spanning - het helpt om de dingen bij de naam te noemen

Maar Sevdaliza gromt meer, gaat lager en FKA is brozer en daardoor kwetsbaarder en dat zie je ook in haar live performance. FKA is veel gedifferentieerder, Sevdaliza heeft iets gemaakts. Begrijp me goed, voor een Nl act een hoog niveau, maar nog wel wat fine-tuning. Muzikaal is FKA veel interessanter, denk alleen al aan de beats en de opbouw van de songs

avatar van Leptop
O, dat klopt zeker. Maar daarmee doet ze me nog steeds denken aan. Wellicht beter andersom...., maar de associatie is er. Dat bedoel ik.

avatar van Reijersen
Na een succesvol debuut is het altijd interessant om te zien welke volgende stappen er gezet worden. Dit album heeft iets sacraals over zich voor mij. Dat is in ieder geval de sfeer die het meebrengt. Niet alles is duidelijk zo raak als op het debuut. Zo vind ik Holy Terrain rommelig, is Mirrored Heart het niet helemaal en Fallen Alien vind ik echt afschuwelijk. De rest is erg mooi of intrigerend. Best een geslaagd vervolg.

avatar van Snoeperd
FKA Twigs en Nicolas Jaar zijn een geweldige combi op vele nummers van dit album.

Tja, niks voor mij.
Zag al een tijdje dat mensen waarmee mijn smaak wel raakvlakken heeft, dit album een vrij hooge beoordeling geven. Dus wie weet is het misschien iets (voor mij).
Maar heelaas viel het erg tegen. Het is vooral de stem die me echt stoort. Deze stem doet echt pijn aan mijn oren. Bij Sad Day had ik er eigenlijk al genoeg van. En toen Holy Terrain begon wist ik dat het tijd was om de stopknop in te drukken.
De muziek vind ik ook niet bijzonder. Ik vind het wel leuk als mainstream artiesten wat proberen te experimenteren, maar meestal klint het vergezocht of zelfs fake.

avatar van fatima
mainstream??

Of Pop(ulair)?
Met 131 stemmen op MuMe ben je zeker mainstream.

avatar van Slowgaze
fatima schreef:
mainstream??

Underground is het in elk geval niet.

avatar van Leptop
Elektronische R&B staat er boven genoemd.
In ieder geval niet mainstream.

avatar van Arrie
Leptop schreef:
Elektronische R&B staat er boven genoemd.
In ieder geval niet mainstream.

Ik wist niet dat mainstream een genre was.

Het is allemaal relatief. Vergeleken met de Top 40 is FKA twigs alternatief/underground. Maar vergeleken met het spul dat Cellulord draait is ze mainstream. Ze is toch één van de grootste namen in de alternatieve muziekwereld.

Cellulord is zelf ook heel relatief en zal - zo vermoed ik - content zijn met de aandacht voor zijn swips uitgezwatelde typering.

Als aanduiding van zijn relativiteit, in lijn met paradox van Zeno (inzake tijd) wijs ik er graag even op dat hij net vorige week Cuby+Blizzards - Groeten Uit Grollo (1967) - MusicMeter.nl voor het eerst heeft gedraaid, voorwaar toch een mijlpaal in het Beneluctische popwezen, voorafgegaan bijv door Adamo.

Overigens vond ik zijn typering welkom, mainstreamende Coldplayende maten kan ik nu op FKA twigs trakteren en als ze dan vragen wat voor *((*&*)%&4 herrie is dat nou weer gewoon zeggen: "mainstream" vanuit de UK

Mjuman schreef:

Beter laat dan nooit.

Mjuman schreef:

Ja dat overkomt me ook wel eens als ik "Metal Machine Music". "Jongens het is Lou reed". Moet wel de CD erbij halen anders geloven ze me niet.

Woah gemist. Echt goed is deze!
Vond destijds cellophane al heel mooi.
Vergelijking met björk (vast vaak gebeurd) maar dan toegankelijker.
Mary Magdalene

Dim
Klinkt echt heel goed, maar deze stem moet je niet dagelijks uit je speakers horen.