FKA Twigs - Magdalene (2019)

geen stemmen

8. Daybed (4:31)
  9. Cellophane (3:24)
  • vanaf 25 oktober te koop
avatar van Poles Apart
Dan eindelijk krijgt het sterke en veelbelovende debuut een opvolger. Het heeft effe mogen duren maar Tahliah Debrett Barnett (haar echte naam) heeft dan ook behoorlijk wat fysieke en emotionele problemen moeten overwinnen in de tussentijd. Met medewerking overigens van Nicolaas Jaar.

Poles Apart schreef:
Las het ook - nog wel effe 6-7 weken wachten

avatar van mattman
Die albumcover roept nachtmerries op, in ieder geval.

Ben zelf persoonlijk niet zo'n fan van (de zang op) Cellophane, die deze plaat blijkbaar gehaald heeft. Ligt een beetje aan de te ijle zang denk ik.

avatar van Koenr
Lang niet zo uitgekeken naar een release.

Cellophane als afsluiter - dat klinkt alvast perfect.

avatar van Arrie
Koenr schreef:
Lang niet zo uitgekeken naar een release.

Same. Dat deed ik sowieso al maar de combinatie met Jaar maakt het nog veel interessanter!

avatar van Don Cappuccino
Cellophane is een waanzinnig mooi nummer met zijn verstilde Satie-achtige pianopartij en flexibele en fragiele vocalen. Holy Terrain is wat minder; de instrumental en de vocalen van Tahliah zijn erg goed, maar de gastbijdrage van Future had echt niet gehoeven voor mij.

avatar van Kos
Kos
FKA twigs - holy terrain feat. Future - YouTube

Blijf het een beetje gemaakt vinden allemaal.

Kos schreef:
FKA twigs - holy terrain feat. Future - YouTube

Blijf het een beetje gemaakt vinden allemaal.

Laat ik je eens voorlichten: net als kinderen worden albums gewoon gemaakt door/met menselijke inspanning. De parallel zit er dan verder in dat artiesten vaak hun nieuwe album beschouwen als een pasgeboren kindje

avatar van zaaf
gadverdamme Mju. ik ga zo eten.

zaaf schreef:
gadverdamme Mju. ik ga zo eten.

En dan naar bed zeker - ken je klassiekers: Vingersprookje - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Anderzijds: ben wel benieuwd hiernaar, maar wacht op 't hele album, nix nie sneak peek

avatar van Kos
Kos
Mjuman schreef:

Grapjas, 'gemaakt' heeft een hele andere betekenis

avatar van hoi123
Ik ben nog geen fan van Holy Terrain. Misschien is het snobisme, maar ik vind zo'n goedkope trapbeat en het compleet vervangbare gewauwel van zo'n Future echt totaal niet passen bij de hiervoor toch best artistieke aanpak die FKA twigs in haar muziek had. Ik hoop dat Cellophane, wel een prachtig nummer, representatiever voor het geluid van dit album is dan deze. Toffe cover trouwens!

avatar van overmars89
Leuk allemaal , maar ik vind de eerste singles heel dope!

avatar van bennerd
Jammer hoe ze een geniale start van Holy Terrain helemaal de nek om kunnen wringen. Hoorde het op de radio en heb toch na het Future-stukje moeten wegzappen.

avatar van FlyLo
FlyLo (moderator)
bennerd schreef:

Zo erg vind ik het (nog) niet maar het haalt het niveau van die track zeker flink naar beneden

avatar van coldwarkids
Wow, Holy Terrain is een goede tweede single maar where the f*** komt die rapper ineens vandaan? Haalt het niveau zeker naar beneden. Op zich niks mis mee om een rap stukje in te flansen maar had dan graag een andere rapper gehoord wat beter past.