FKA twigs - Magdalene (2019)

R&B / Electronic

7. Mirrored Heart (4:32)
  8. Daybed (4:31)
  9. Cellophane (3:24)
avatar van hoi123
Ik had hem nog niet gezien, maar wat een adembenemende performance inderdaad! Linkje voor de luiaards.

avatar van Leptop
mr.oizo schreef:
.....Doet me denken aan Sevdaliza.
.....

Me too.

Leptop schreef:

Me too.

Nice try guys, en ik kan voor een deel in jullie gedachten meegaan: qua (erotische) spanning - het helpt om de dingen bij de naam te noemen

Maar Sevdaliza gromt meer, gaat lager en FKA is brozer en daardoor kwetsbaarder en dat zie je ook in haar live performance. FKA is veel gedifferentieerder, Sevdaliza heeft iets gemaakts. Begrijp me goed, voor een Nl act een hoog niveau, maar nog wel wat fine-tuning. Muzikaal is FKA veel interessanter, denk alleen al aan de beats en de opbouw van de songs

avatar van Leptop
O, dat klopt zeker. Maar daarmee doet ze me nog steeds denken aan. Wellicht beter andersom...., maar de associatie is er. Dat bedoel ik.

avatar van Reijersen
Na een succesvol debuut is het altijd interessant om te zien welke volgende stappen er gezet worden. Dit album heeft iets sacraals over zich voor mij. Dat is in ieder geval de sfeer die het meebrengt. Niet alles is duidelijk zo raak als op het debuut. Zo vind ik Holy Terrain rommelig, is Mirrored Heart het niet helemaal en Fallen Alien vind ik echt afschuwelijk. De rest is erg mooi of intrigerend. Best een geslaagd vervolg.