Steve Hackett - Genesis Revisited Band & Orchestra (2019)

Alternatieve titel: Live at the Royal Festival Hall

Label: Inside Out

1. Dance on a Volcano (6:36)
  2. Out of the Body (2:30)
  3. The Steppes (7:16)
  4. Firth of Fifth (10:44)
  5. Dancing with the Moonlit Knight (8:33)
  6. Acoustic Guitar Solo (0:19)
  7. Blood on the Rooftops (5:53)
  8. Shadow of the Hierophant (11:27)
  9. In That Quiet Earth (5:20)
  10. Afterglow (4:24)
  11. Serpentine Song (7:10)
  12. El Niño (4:04)
  13. Supper's Ready (28:01)
  14. The Musical Box (12:08)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ik volg Steve Hackett niet nauwgezet, maar dit is wel een release waar ik potentieel interesse heb. Het risico zit er echter wel in, dat er een overmaat aan instrumentatie komt als een compleet orkest meedoet. Nog eventjes wachten tot de release.

avatar van meneer
Ik ben ook zeker benieuwd. Maar ik zit eigenlijk nog meer te wachten tot Hackett & Friends met een concert reeks en bijbehorend album van ‘The Lamb Lies Down On Broadway’ komt. Dat is hij toch wel aan zijn stand verplicht !

avatar van Metal-D78
Ondanks dat Hackett zijn Genesis-verleden gruwelijk aan het uitmelken is (geef hem ongelijk) ben ik (weer) benieuwd. De eerste teaser van Dancing with the moonlit Knight is echt van gruwelijk hoog niveau.

avatar van meneer
Metal-D78: wat een top user foto heb jij !

avatar van FrodoK
In eerste instantie dacht ik: wéér een Genesis revisited live album? Maar deze is toch wel erg interessant!

avatar van goldendream
Beide links hierboven bekeken en slechts 1 reactie: waw!

avatar van meneer
Oei.. en Oef.. Mijn ietwat ingedutte oude Genesis hart ging weer heerlijk kloppen na het zien en horen van Dancing with The Moonlit Knight. Dit is wel zeer mooi, en met liefde, uitgevoerd.

3x stond hij achter elkaar in de Boerderij in mei. Steve is altijd top!

avatar van Metal-D78
Inmiddels een keer helemaal beluisterd. Eerlijk gezegd voegt het orkest voor mij vrij weinig toe, bij Dance on a volcano erger ik me er zelfs aan. Desalniettemin; briljante setlist en strakke uitvoeringen (we zijn niet anders gewend). Niet per se onmisbaar, maar prima aanvulling. Supper's Ready heb ik denk ik nu wel genoeg gehoord voor de komende jaren....

avatar van Broem
Hier ook aan het luisteren. Gave setlist en onberispelijke uitvoeringen. Moet zeggen dat ik het orkest erg subtiel vind. Geen overdaad maar net voldoende om met een andere perceptie naar die overbekende songs te luisteren. Zal voor Steve ook een manier zijn om de ‘fun’ erin te houden. Doet ie goed.

Steve is wederom goed ( met Genesis) bezig. Jammer dat hij de enige is en blijft...... Van mij de maximale score. Mooi met dat orkest en nergens i het overdaad schaadt

avatar van meneer
Ik merk dat ik hier meer voor het totaalplaatje ga. De combinatie van muziek en beeld. Wat ik zag op YT komt beter bij mij binnen dan alleen de muziek. Ik zie dan ook meer wie wat doet en wat voor een invloed het heeft op de nummers. En juist dan komt het orkest ook beter bij mij binnen.

avatar van FrodoK
Mooie uitvoeringen worden afgewisseld met echt te trage (Firth of Fifth, aaarrrgghhh!!! Zet twee tandjes bij verdikkeme!!). Orkest blijft bescheiden, maar weet soms echt wel zeer goed aan te vullen. Zeker bij eerder genoemde Firth of Fifth voegt het echt kloten toe.
Toch had ik wat meer durg gehoopt: de uitvoering van (weer) Firth of Fifth die Steve op zijn eerste Genesis Revisited uitgave bracht, was misschien niet aan iedereen besteed, maar wel spannend en had een inspiratie kunnen zijn voor een avontuurlijker arrangement dan deze.

Setlist is wat voorspelbaar, waarbij de klassieke Genesis nummers worden gevolgd door Steve's solowerk, wat soms ook echt wel tenenkrommend is: zo'n Serpentine Song is een glibberig suikerzoet nummer, waar het glazuur van je tanden springt, brrrr.
Maar al met al ben ik wel content met deze release, Dancing with the Moonlit Knight is voor mij een voorlopig hoogtepunt.

avatar van R-Know
Ben het voor een deel wel eens met FrodoK. Mooiste nummer laat te wensen over: Fith of Fifth. Orkest is hier naar mijn mening wel echt lekker. Power in het nummer blijft achter maar de zang is voor mij een domper. Gitaartje maakt weer héél veel goed.
Rest is ook wel lekker.
Geluidskwaliteit is boven verwachting.
Mooie koptelefoon op/in en een fijne bijpassende versterker, het is soms net alsof er een vrachtwagen binnenkomt rijden zo laag gaat het.
Best een mooie plaat maar ik had op meer gehoopt.