Ibrahim Maalouf - S3NS (2019)

Libanon
Jazz
Label: V2

1. Una Rosa Blanca (5:38)

met Harold López-Nussa

6. N.E.G.U (5:57)

met Alfredo Rodriguez

7. Gebrayel (4:18)

met Roberto Fonseca

8. All I Can't Say (4:02)
  9. Radio Magallanes (9:43)
avatar van tonvanhoof
Soms zijn er van die album die je volledig verrassen. Voor mij een kennismaking met de muziek van deze man, maar een hele prettige moet ik bekennen.

Wauw!

Favoriet: radio MagAllanes. Hier zit echt álles in.

avatar van Nr.4
Heel mooi album van Ibrahim Maalouf. Mooie Latijnse invloeden deze keer, maar gelukkig ook weer een paar van die opzwepende en tegelijkertijd melancholische tracks.

avatar van Broem
Ben benieuwd. Een van mijn favoriete artiesten. Bijzondere waardering voor zijn fantastische soundtrack Ibrahim Maalouf - Dans les Forets de Siberie (2016) Een pareltje

Mssr Renard
Klinkt inderdaad erg verrassend. Lekker ritmisch en wat heeft Ibrahim toch een geweldige sound.

Ik ken de meewerkende artiesten niet, maar hun bijdragen zullen wel te maken met de latin/cuban jazz -vibe die deze plaat heeft.

Uiteindelijk vind ik de plaat wat tegenvallen. Sommige songs klinken eerder als instrumentale popsongs, met name als er wat synthpop doorheen klinkt. Bovendien vind ik de latin-achtige songs niet erg spannend. Dit heb ik veel vaker en beter gehoord.

Ik kende Ibrahim al van andere veel emotionelere songs. Die mis ik op deze plaat.

"Happy Face" klinkt als een soort instrumentale pop. Nu ben ik niet op de hoogte van hitlijsten enzo, maar zou dit niet een ontzettende leuke single zijn?

avatar van ohmusica

Het album lijkt me een mix van soul, “rhythm and blues” en ook jazz en latino. Een specifieke doelgroep vindt dit leuk, misschien een singletje voor de lol, maar niet voor een klapperrr van de week....

avatar van harencoor
Uiterst toegankelijke jazz met latin invloeden. Live niet te missen!

avatar van Brunniepoo
Echt een lekkere sound, maar ik vind het als geheel toch wel erg eentonig en dat had ik bij zijn vorige albums toch niet.

avatar van Minneapolis
Het eerste nummer is erg mooi. Ik heb er een tijdje naar moeten zoeken voor ik wist dat het van dit album van, de niet onbekende Ibrahim Maalouf kwam.
Una Rosa Blanca is geïnspireerd op het gelijknamige gedicht van José Martí en bevat een deel van de speech die Obama, met zijn mooie herkenbare speech techniek, gaf in Havana waarin hij het gedicht aanhaalt als handreiking naar het Cubaanse volk.
Ik gebruik het als soundtrack voor een Havana foto reportage.