Peter Gabriel - Flotsam and Jetsam (2019)

Label: Real World

1. Strawberry Fields Forever (2:33)
  2. Slowburn [Extended Version] (5:16)
  3. Perspective [Single Version] (5:07)
  4. D.I.Y. [Re-Recorded Single Version] (2:53)
  5. Teddy Bear (2:17)
  6. Mother of Violence [Single Mix] (3:15)
  7. Solsbury Hill [Live at the Bottom Line] (5:11)
  8. I Don't Remember [Alternate Version] (3:26)
  9. Biko [Remixed Version] (9:00)
  10. Shosholoza (5:19)
  11. Jetzt Kommt Die Flut (4:58)
  12. Soft Dog (4:14)
  13. Shock the Monkey [Instrumental] (5:51)
  14. Across the River (7:02)
  15. Kiss of Life [Live] (5:12)
  16. I Don't Remember [Live Single Version] (4:56)
  17. I Have the Touch [85 Remix] (5:11)
  18. Sledgehammer [Dance Mix] (7:28)
  19. Sledgehammer [Extended] (5:38)
  20. Don't Break This Rhythm [Full Version] (6:09)
  21. In Your Eyes [Single Mix] (6:20)
  22. In Your Eyes [Special Remix] (7:18)
  23. Big Time [Extended Version] (6:14)
  24. Curtains (3:29)
  25. Ga Ga ['I Go Swimming' Instrumental] (4:33)
  26. Walk Through the Fire [Single Mix] (3:34)
  27. Biko [Live] (6:31)
  28. Digging in the Dirt [Raw Stylus Mix] (7:23)
  29. Digging in the Dirt [Instrumental] (5:12)
  30. Quiet Steam (6:27)
  31. Bashi-Bazouk (4:48)
  32. Games Without Frontiers [Massive / Db Mix] (5:20)
  33. Steam [Oh, Oh, Let Off Steam Mix] (6:43)
  34. Steam [Oh, Oh, Let Off Steam Mix Dub] (5:47)
  35. Mercy Street [William Orbit Mix] (7:56)
  36. Blood of Eden [Special Mix for Wim Wenders Until the End of the World] (6:43)
  37. Digging in the Dirt [Rich E Mix] (7:28)
  38. Kiss That Frog [Mindblender Mix] (6:46)
  39. Shaking the Tree [Bottrill Remix] (5:54)
  40. Summertime (3:49)
  41. Suzanne (5:13)
  42. I Have the Touch [Remix] (5:30)
  43. In the Sun (6:44)
  44. Shaking the Tree 97 [Jungle Version] (5:38)
  45. I Grieve [City of Angels Version] (8:12)
  46. The Tower That Ate People [Red Planet Remix] (6:28)
  47. Animal Nation (7:22)
  48. Signal to Noise [Gangs of New York Version] (7:39)
  49. More Than This [The Polyphonic Spree Mix] (5:08)
  50. More Than This [Elbow Mix] (5:05)
  51. My Head Sounds Like That [Röyksopp Remix] (8:24)
  52. Sky Blue [Martyn Bennett Remix] (5:19)
  53. Growing Up [Trent Reznor Remix] (6:31)
  54. Growing Up [Stabilizer Remix] (4:51)
  55. Growing Up [Tricky Instrumental Mix] (1:32)
  56. Darkness [Engelspost Remix] (14:09)
  57. Curtains [Broad Mix] (5:59)
  58. Father, Son [Daniel Lanois & Richard Chappell Mix] (4:39)
  59. Courage (4:36)
  60. Courage [The Hexidecimal Mix] (5:26)
  61. I'm Amazing (7:28)
  62. The Veil (5:51)
avatar van meneer
1e indruk is zeer positief met vooral goede geluidskwaliteit. De eerste helft is ergens nostalgisch en ik vind Gabriel daar ook nog lekker ‘jong’ klinken.
De ‘remix’ van Biko vind ik indrukwekkend. Op de één of andere manier maakt dit nummer zoveel meer indruk over onderdrukking en vrijheid dan bepaalde media invloeden van vandaag de dag.
Ik ben geen fan van de ‘Sledgehammer’ periode maar er weer eens naar luisteren is wel weer eens leuk.
In de laatste periode van Gabriel van de afgelopen jaren gaan zijn nummers steeds meer op elkaar lijken maar, na zoveel creativiteit, heb ik daar ook wel begrip voor.

Het enige jammere vind ik dat mijn muzikale helden van ‘vroeger’ verworden tot steeds stillere artiesten waar nog maar weinig nieuw werk van uit komt. Ze verworden steeds meer tot ‘B-sides’ en ‘Extended Versions’. Ook hier weer.

avatar van devel-hunt
Leuk hoor dat PG al zijn oude tapes die hij nog in een schoenendoos op zolder had staan voor heel veel geld op de markt zet.
Zijn laatste nieuwe plaat is bijna 20 jaar oud.
Hoewel er de laatste jaren wel eens een artikel is verschenen dat hij met een splinternieuwe plaat bezig is, blijkt daar niets van terecht gekomen te zijn. De energie is al jaren uit de man. Hij is HET kwijt.
Terwijl enorm veel energie en bergen passie een belangrijk kenmerk van hem was. Zijn stem blijft ongeëvenaard.
Dan maar oude meuk oppoetsen en duur verkopen aan zijn aarts trouwe fans.

avatar van meesterdch
devel-hunt schreef:

Dan maar oude meuk oppoetsen en duur verkopen aan zijn aarts trouwe fans.

Dat valt toch wel mee lijkt me. Bijna iedereen heeft wel een spotify of apple music account en dan krijg je gewoon een kadootje van 62 nummers die ik óf niet kende óf heel lang geleden op een 12 inch of b-kant had, maar al lang niet meer in bezit heb. Ik heb dit weekend in elk geval heerlijk genoten van heel veel moois. En niet elke remix is aan mij besteed, maar ook daar zitten paar mooie versies tussen.

Peter is wel degelijk bezig met nieuwe werk. In de studio die aan zijn huis zit.

avatar van devel-hunt
Neal Peart schreef:

Dat lees ik al een jaar of 10. Misschien zit het er gewoon niet meer in, wat natuurlijk kan.
De man heeft prachtig baanbrekend werk gemaakt, niet iedereen heeft de energie en de drive om maar door te blijven gaan op een heel hoog level.

avatar van daniel1974nl
Hou me aanbevolen om dit te kunnen toevoegen aan mijn cd collectie v/d man. Sommige dingem had ik al op verschillende CD singles, maar het lijkt erop (in een eerste opslag) dat dit is geremasterd. Vind het persoonlijk jammer dat het alleen digitaal is uitgebracht. Vond ik van de remixen van PC ook trouwens. Ook daar zit erg sterk spul bij.

Zit zeker erg erg interessant spul bij.

avatar van Korreltje Zout
Als oude Peter Gabriel fan (sinds medio jaren '80) word ik hier erg blij van. Allerlei mooie, warme B-kantjes die ik letterlijk al tientallen jaren niet heb gehoord, zijn opeens in volle glorie te beluisteren. Heerlijke muziek.

Mijn waardering komt later. eerst er even goed voor zitten!

Fantastisch mooie bewerking, mixen e.d. van oudere nummers. Heerlijk de gehele dag ( duur is 6 uur) P.G. gedraaid en ben steeds weer opnieuw verrast. Nou Peter nu op naar echt nieuw werk.

avatar van daniel1974nl
PG zal denk ik nu wel definitief de geschiedenis ingaan als mijn favoriete artiest allertijden. Na deze interessante collectie ben ik ook weer eens in zijn wat oudere werk gedoken 1-4. Maar ook Passion en Us. Dit is allemaal van zon andere orde dan het werk van Phil, Mike of Tony, dat het gewoon op een artistiek niveau niet in dezelfde schaduw kan staan. Ook hier weer.

En nogmaals zijn cd's zijn werkelijk fenomenaal geremasterd.

Alleen PG, is maar 1 keyboard toets en zijn zang nodig om je recht in het hart te raken en compleet te vloeren. In 2002 op een rond podium in een vol Rotterdam Ahoy waar hij alleen opkwam en Here Comes The Flood speelde....compleet geveld. En dan moet je nog dik twee uur.

avatar van Brunniepoo
Veel is het in ieder geval wel. Ik heb zelf nooit zo heel veel met allerhande remixen, vind ze zelden beter dan het origineel en op meerdere versies van één nummer na elkaar zit ik al helemaal niet te wachten.

Voor mij is deze plaat dus vooral interessant voor de nummers die nog niet op officiële PG-albums staan en dat zijn er nog best wel wat. Voor een deel toch al bekend, soms ook niet en uiteraard is ook niet alles even goed.

Voor 10-15 nummers is 30 pond een vrij forse aanschafprijs, dus daar ga ik nog maar eens goed over nadenken. Alternatief is alleen de goede nummers kopen, maar losse nummers zijn eigenlijk niet echt mijn ding.

Is dit wel een album?

avatar van Running On Empty
martin bouwman schreef:
Is dit wel een album?

Volgens mij alleen als een download beschikbaar.