Underworld - DRIFT Series 1- Sampler Edition (2019)

Dance / Electronic
Label: Caroline

1. Appleshine (8:36)
  2. This Must Be Drum Street (4:25)
  3. Listen to Their No (5:43)
  4. Border Country (6:51)

met Ø [Phase]

5. Mile Bush Pride (1:34)
  6. Schiphol Test (4:42)
  7. Brilliant Yes That Would Be (6:03)
  8. S T A R (Rebel Tech) (3:45)
  9. Imagine a Box (6:02)
  10. Custard Speedtalk (9:42)
avatar van E-Clect-Eddy
Is dit de correcte hoes want degene op iTunes ziet er anders uit, ook iets andere titel?

DRIFT Series 1 - Sampler Edition

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
De vraag die ik interessanter vind: is er iemand die kan bevestigen dat dit een compilatie is van EP's zonder nieuwe toevoegingen? In dat geval mag de plaat überhaupt niet op de site.

avatar van E-Clect-Eddy
Maartenn vandaar dat die andere hoes de lading beter dekt: Sampler Edition

Dit is een verzamelaar opgebouwd uit nummers die eerder op de Episodes 1 t/m 5 verschenen, zo te zien van elke Episode een paar nummers.

S T a R (Rebel Tech) lijkt me een afwijkende versie.
Edit: slotnummer is niet nieuw maar van Episode 3.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Ik heb de hoes bij deze aangepast. De andere versie is een box met daarin (onder andere) alle EP's (inclusief extra nummers).

avatar van Poles Apart
CHIEP schreef:

Is dat dan het aangekondigde "Drift Songs"?

In financieel/economisch opzicht is er naar mijn mening geen touw meer aan vast te knopen.
2 of 3 ep's heb ik gewoon gratis via hun site neer kunnen halen. 2 of 3 heb ik gekocht voor een bedrag van rond de €5. Deel 5 bv was gewoon gratis.

Daarnaast stellen ze met enige regelmaat nog bepaalde remixes of live-opnames gratis te beschikking.
Gisteren 'Biro The Leggy' neergehaald. Dit is overigens een heerlijke bewerking van 'Beautiful Burnout'.

Biro The Leggy (Romford Dub) - Music - Underworld - underworldlive.com

En dan een samenvatting voor bijna €80?
Gezien het feit dat er visualiteit (foto's en video) en een begeleidend boek met anekdotes, gedichten en interviews etc. bijgevoegd zijn is dit voor mij persoonlijk wel een zekerheidje.

Underworld was het afgelopen jaar productiever dan de 15 jaar ervoor.
En ik heb ervan genoten.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Poles Apart schreef:

Is dat dan het aangekondigde "Drift Songs"?
Geen idee waar ze die naam hebben gehaald, maar ook de box heet gewoon "DRIFT Series 1": DRIFT Series 1 details - Underworld - underworldlive.com

avatar van coldwarkids
E-Clect-Eddy schreef:

DRIFT Series 1 - Sampler Edition

Die zogenoemde “Sampler Edition” was toen nog niet bekend bij het toevoegen. De hoes met die naam was later bekend. Dit album stond sowieso al ruim paar maanden bekend als full album release met het artwork zonder Sampler.

avatar van VanDeGriend
Dit is beslist een knaller.

De neerslag van het Drift project van Underworld. Een heel jaar lang iedere week een release, en dit is de personal pick van Hyde en Smith uit die nummers, met her en der wat tweaks.
Het geheel klinkt een flink stuk lichtvoetiger dan het vorige album Barbara Barbara We Face A Shiny Future.

Persoonlijk ben ik blij verrast geweest afgelopen jaar met de enorme lading creativiteit die los is gekomen bij de beide heren. Het euforische dance-element wat maar een kleine rol speelde op de vorige plaat is hier gelukkig weer in enorme hoeveelheden voorradig. Het klinkt vrolijk-melancholisch met een flinke dosis energie. Typisch old-skool Underworld ten tijde van Beaucoup Fish. Broeierig en vol leven.

Als fan is dit een enorme aanwinst, en een teken dat het duo nog lang niet uitgeblust is. Sterker nog: ze klinken as classic as ever. De weg ligt open voor een klassieke status naast elektronische reuzen als Kraftwerk of Depeche Mode.

avatar van 4addcd
Ik heb m laat gekocht maar was erg benieuwd. Aangenaam verrast moet ik zeggen. De heren proberen geen dance knallers meer te maken, maar lekkere en aangename tracks die gewoon niet vervelen en je goed laten voelen. Er zit veel detail en creativiteit in de tracks; dit is niet genaakt door en voor leeghoofden. Doordacht en vernuftig zou ik het willen noemen. Ooit las ik ergens de quote ‘Underworld maakt dance voor de hoger opgeleiden’. Ik voelde me zeer gevleid toentertijd. Die stelling ging een aantal jaren niet op naar mijn mening. Ze waren ten tijde van Beaucoup fish iets te commercieel en gladjes. Maar met deze release klopt het weer helemaal. Geen hits, maar heerlijke ‘luister-dance’.