Spoil Engine - Renaissance Noire (2019)

Belgiƫ

4. Venom (4:23)
  5. Golden Cage (5:22)
  6. Frostbite (4:25)
  7. Warzone (4:19)
  8. No Flowers for a Pig (4:11)
  9. The Void (4:13)
  10. Storms of Tragedy (4:52)
Neh de volle lading,
Men neemt zeer degelijke metalcore met een sausje van zweedse deathmetal,aan gevuld met atmosferische gitaarsolos, en voila ziehier het recept van de nieuwste van spoil engine, spoil engine is hier duidelijk next level gegaan,
Simpelweg een meesterwerk die in geen enkele metal collectie mag ontbreke

Stevart schreef:
Neh de volle lading,
Simpelweg een meesterwerk die in geen enkele metal collectie mag ontbreken

avatar van Metalwou
Ik was altijd al grote fan van het album ‘Antimatter’ dat in 2009 uit kwam. De daarop volgende 2 albums vond ik niet erg goed.
Ik verwachtte dus niet zoveel van, ondertussen al het vijfde Spoil Engine album, Renaissance Noir.
Maar wat ben ik blij dat ik deze plaat een kans heb gegeven!
Op Renaissance Noir is de mix tussen melodie en brute kracht heel erg goed. Tijdens het vocale werk is dit het meest duidelijk. Daarnaast zijn alle nummers voldoende van elkaar te onderscheiden wat in het metalcore genre voor mij meestal het grote probleem is.
Samen met de nieuwe plaat van Of Mice&Men zijn dit voor mij de 2 beste metalcore albums van 2019, waarbij Renaissance Noir nipt wint!

avatar van james_cameron
Deze belgische metalcore-band blijft zich positief ontwikkelen, al stijgt het songmateriaal nergens tot grote hoogtes. Het lekker zware gitaarwerk en de beukende riffs maken gelukkig veel goed. Zangeres Iris Goessens schreeuwt en brult zich ook stoer door de tracks heen. De melodieuze refeintjes schieten hier en daar iets tekort, dan wordt het sporadisch wat simplistisch, maar overwegend staat dit als een huis. Afgelopen week heb ik de band live aanschouwd op de 70.000 Tons Of Metal-cruise en ook daar weerde men zich kranig.