Taake - ...Doedskvad (2005)

Noorwegen
Label: Dark Essence

1. ...Doedskvad Part I (7:43)
  2. ...Doedskvad Part II (6:02)
  3. ...Doedskvad Part III (6:16)
  4. ...Doedskvad Part IV (8:16)
  5. ...Doedskvad Part V (6:03)
  6. ...Doedskvad Part VI (7:17)
  7. ...Doedskvad Part VII (9:01)
Klasse album van Taake! Hoog technisch en toch afwisselend met snelle stukken. Met invloeden van heavy metal,rock n roll,black en death bij elkaar.Meesterlijk ingespeeld door diversen bekenden uit de blackmetal wereld.Helnorsk Svartmetall

lambf
Hoewel ik af en toe best eens een lekker Black Metal hapje proef, weet deze mij helaas niet te verlijden. Ligt het aan de Thrashy uitstraling, de doordeweekse vocalen of zijn het toch de nummers die mij niet hebben kunnen inpakken ? Af en toe behoorlijk lekkere melodieën, maar alleen daarmee trek je mij niet over de streep.

avatar van Metalhead99
Een lekker brute Black Metal plaat. Taake is een uitstekende black metal band.

avatar van Dr.Pat
Wat een wereldplaat is dit zeg. Luister er zeer regelmatig naar, en elke keer weer blijven de lijnen enorm in mijn kop hangen. Uren lang plezier mee. Echt lekker fel, erg melodieus, maar nergens Black Metal verloochenend. Erg knap dit. Imiddels al wel wat jaartjes oud, maar ik denk dat dit al jaren één van de absolute Black Metal toppers is.

Dit album is bewijs dat Black Metal echt één van de meest creatieve subgenres binnen Metal kan zijn.
Vrij weinig op gereageerd hier, en dat is toch verdomd jammer.