Rod Stewart - You're in My Heart (2019)

Alternatieve titel: With the Royal Philharmonic Orchestra

met Robbie Williams

3. Sailing
  4. Reason to Believe
  5. Handbags and Gladrags
  6. Tonight's the Night (Gonna Be Alright)
  7. The Killing of Georgie (Part I and II) *
  8. I Don't Want to Talk About It
  9. The First Cut Is the Deepest
  10. You're in My Heart (The Final Acclaim)
  11. I Was Only Joking

20. Tom Traubert’s Blues (Waltzing Matilda) *
  21. If We Fall in Love Tonight *
  22. Stop Loving Her Today
  • vanaf vrijdag 22 november te koop
Zijn grootste hits gedoopt in nieuwe arrangementen, It takes two in duet met Robbie Williams en 1 gloednieuw nummer : Stop Loving Her Today. Moeten we hier heel erg huiverig voor zijn, vrezen voor tandenknarsende taferelen of weet Rod samen met het het vermaarde orkest en producer Trevor Horn er toch iets heel boeiends, intens en meeslepend van te maken ?

avatar van Poles Apart
Phew, gelukkig, wordt net op tijd voor Kerst uitgebracht...

avatar van nlkink
En die bonus track 12, doen Ron Wood en Kenny Jones daarop mee?

Staat inderdaad Faces bij maar of Ron en Kenney ook daadwerkelijk te horen zijn op deze plaat weet ik ook niet. Wel hebben ze ruim een week geleden nog samen op het podium gestaan bij een liefdadigheid concert.

avatar van Poles Apart
nlkink schreef:
En die bonus track 12, doen Ron Wood en Kenny Jones daarop mee?

Ik neem aan dat deze plaat vergelijkbaar is met die van Elvis, Roy Orbison en the Beach Boys die hieraan voorafgingen - die bevatten de originele studio opnames van de nummers die vervolgens van 'nieuwe' overdubs (strijkers, percussie etc) voorzien zijn door het orkest.

Ik ga er dus van uit dat het de originele versie van "Stay with Me" is, dus met Jones, Wood en de rest van de originele Faces.

Verschil tussen Rod en de eerder genoemde artiesten/band is dat hij echter nog leeft en actief is, dus wie weet zitten er nieuwe vocale tracks tussen?

Nieuwe vocale tracks: sowieso It Takes Two wat eerst een duet was met Tina Turner en nu op deze plaat met Robbie Williams. Daarnaast ook het sluitstuk Stop Loving Her Today, een nieuw nummer wat volgens mijn bronnen door Simon Climme is geschreven.

Van dit album zijn al 2 nummers op Spotify en Youtube vrijgegeven. De bewerking van Sailing maakt op mij niet zoveel indruk, I don't want to talk about it is wel wonderschoon; een subtiel, prachtig intro en einde geeft dit nummer een extra tint, extra cachet. De vraag blijft wel staan of dit boeiend/spannend/afwisselend genoeg is voor een heel album.

Het derde nummer wat reeds is te beluisteren is It Takes Two, nu in duet met Robbie Williams. De door de wol geverfde heren die zelfspot/humor hoog in het vaandel hebben staan hebben het liedje een ironisch karakter meegegeven, het best is dat te horen aan het begin en helemaal op het einde. Gelukkig hebben ze de energie, de vaart van dit nummer weten te bewaren.

Ik had totaal geen hoge verwachtingen van deze plaat, zelfs een hoop argwaan. Toch kan ik niks anders concluderen dat het tot nu toe bijzonder meevalt. Alleen over Sailing heb ik geen goed gevoel en Maggie May is weliswaar smaakvol gedaan, maar ja je hebt wel over een in alle tonen opvallend liedje. Het duo met Robbie Williams is geestig en gelukkig met behoud van de juiste spirit, I Don't Want To Talk About is wonderschoon en de nieuwe song Stop Loving Her Today is prachtig, intens en staat symbool voor de Rod vanaf Time 2013. Kwetsbaarheid, plezier, humor en vakmanschap zijn mijn eerste bevindingen.

Stop Loving Her Today is helemaal geen opgewekt/vrolijk liefdesliedje, het gaat over de keerzijde, het niet los kunnen laten van.

avatar van permafrost
Bovenaan mijn verlanglijstje. gisteren op YouTube de beschikbare nummers bekeken/beluisterd en ik vind het wederom te gek. ouwe Rod verkeert de laatste jaren in de vorm van zijn leven en dat horen we ook hier weer. laat deze man alsjeblieft op deze wijze 100 worden.