The Breakfast Club (1985)

Label: A&M

1. Simple Minds - Don't You (Forget About Me) (4:21)
  2. Elizabeth Daily - Waiting (4:39)
  3. Wang Chung - Fire in the Twilight (3:52)
  4. Keith Forsey - I'm the Dude (2:10)
  5. Jesse Johnson en Stephanie Spruill - Heart Too Hot to Hold (4:25)
  6. Gary Chang - Dream Montage (2:38)
  7. Karla DeVito - We Are Not Alone (3:37)
  8. Keith Forsey - The Reggae (3:07)
  9. Joyce Kennedy - Didn't I Tell You (4:47)
  10. Keith Forsey - Love Theme (4:29)
EVANSHEWSON
Simple Minds kan met Don't You de meubels niet redden, vrees ik. Ik heb net de film gezien op dvd, die vond ik heel goed, maar behalve Don't You Forget About Me staat de film - in de muziekfragmenten dan - bol van de Amerikaanse fm-wansmaak, niet te harden die gladjanusmuziek!

Buiten de Simple Minds is het inderdaad aalgladde kut muziek. Gek dat het in de film wél uitstekend werkt...

LoveStoned
Op een of andere manier dacht ik altijd dat 'Dance Hall Days' hier op stond. Geen idee hoe dat zo in mijn hoofd komt.

avatar van TerryA
LoveStoned schreef:

volgens mij komt die in de film voorbij maar is niet op de soundtrack?

hoogwaarschijnlijk omdat Wang Chung al een nieuwe song voor deze soundtrack hadden geschreven, en Dance Hall Days was al een keer eerder gebruikt op een andere, intussen minder bekende John Hughes film "Sixteen Candles" (ook met Molly Ringwald in een vam de hoofdrollen)

John Hughes (film maker) was wel verantwordelijk voor veel Britse indie hits naar de amerikaanse publiek te brengen tijdens jaren 80 via zijn film scores (Pretty IN Pink, Some Kind of Wonderful, etc)