Apocalyptica - Cell-0 (2020)

Finland
Label: Silver Lining

1. Ashes of the Modern World (6:29)
  2. Cell-0 (9:57)
  3. Rise (5:22)
  4. En Route to Mayhem (5:28)
  5. Call My Name (3:55)
  6. Fire & Ice (5:21)
  7. Scream for the Silent (5:12)
  8. Catharsis (4:58)
  9. Beyond the Stars (6:54)
avatar van foufou2001
Weer een van de betere van deze Finse groep !
Lees : mooi instrumentaal, geen overbodige (en niet altijd even geslaagde) gast-zangers.
Terug de mooie melodieën op cello gecombineerd met het stevigere snaarwerk en de rollende drums.
Ook wordt er al eens geëxperimenteerd met een keyboard of uilean pipes en dat klinkt zeer ge(s)laagd !

avatar van james_cameron
Terug naar de basis dit keer: geen zangers, geen aanvullende instrumenten, slechts cello (en drums). Dat is best even wennen en niet overal even geslaagd, aangezien de eigen composities soms wat aan de onopvallende kant zijn, maar overwegend klinkt het instrumentale materiaal door de nieuwe/ oude aanpak fris en energiek. En in de ruigere uptempo stukken gaat de band helemaal los. Heerlijk.