Leif de Leeuw Band - Plays the Allman Brothers Band (2019)

Alternatieve titel: Leif de Leeuw Band Plays the Allman Brothers Band

Blues / Rock
Label: Eigen beheer

1. Come and Go Blues (6:17)
  2. Stand Back (6:12)
  3. Blue Sky (6:33)
  4. Ain’t Wastin’ Time No More (5:55)
  5. Jessica (9:09)
  6. Ramblin’ Man (4:12)
  7. Rockin’ Horse (11:12)
  8. Melissa (6:31)
  9. In Memory of Elizabeth Reed (17:45)
  10. Southbound (8:50)
avatar van Mssr Renard
Oh wow, hier ben ik dan wel benieuwd naar.
Ik ken Leif de Leeuw niet, maat The Allmans des beter, dus ben benieuwd naar hoe dit klinkt.

Goede tracklist trouwens !

avatar van Tozifra
Bij het concert dat ik een jaar geleden meemaakte speelden ze als laatste nummer Whipping Post. Dat staat op hun vorige live-album.

avatar van Mssr Renard
Ik kon deze plaat op Spotify niet zo snel vinden, staat deze dan op Bandcamp?
Met andere woorden: hoe ga ik deze luisteren?

avatar van Tozifra
Mssr Renard schreef:
Ik kon deze plaat op Spotify niet zo snel vinden, staat deze dan op Bandcamp?
Met andere woorden: hoe ga ik deze luisteren?

CD kopen bij een concert, in een platenwinkel of via de website (http://leifdeleeuw.com/shop/).

avatar van Mssr Renard
Jammer, ik heb geen cd-speler. Maar bedankt voor de links.

avatar van zoutzak
Vond ze live fenomenaal! Ben benieuwd naar de opnames

avatar van zoutzak
Nog geen stemmen?

Geweldige tribute aan de legendarische ABB, niet makkelijk te spelen maar Leif en co doen dit hier met verve en het plezier spat er van af!

avatar van Mssr Renard
Deze heb ik nu op vinyl, met wat minder nummers. Maar dat drukt de pret niet. De ietwat lichte stem van Sem Jansen doet het wat beter op de Dickey Betts-songs dan de Allman-songs. Maar uiteindelijk houdt Sem zich prima staande, en doet wat denken aan Robert Mason of Kelly Holland uit begin jaren 90.

Leif de Leeuw en Sem spelen samen de gitaren en er is ook gekozen voor een twee-drummer-approach. De enige kritiek die ik heb is de wat saaie en ongeïspireerde drumsolo op Elisabeth en de wat lawaaiige versie van Southbound. Rockin' Horse vind ik overigens een interessante toevoeging uit de latere jaren van the Allmans.