FINNEAS - Blood Harmony (2019)

Label: OYOY

1. I Lost a Friend (3:57)
  2. Shelter (3:07)
  3. Lost My Mind (2:49)
  4. I Don't Miss You at All (2:08)
  5. Partners in Crime (3:43)
  6. Let's Fall in Love for the Night (3:10)
  7. Die Alone (4:21)
  8. Break My Heart Again * (3:58)
  9. Let's Fall in Love for the Night (1964) * (3:57)
avatar van TomPSV
Nog helemaal geen reacties hier? Dat verbaast me. Had 'm wat populairder ingeschat als broer van Billie Eilish en het feit dat hij toch fijne muziek maakt. Dat bewijst hij in ieder geval met deze debuut EP. Prachtige hoes ook overigens, maar dat terzijde.

Opener I Lost a Friend is voor mij meteen het hoogtepunt van de EP. In dit popnummer zit een sterke opbouw. Je krijgt hier meteen te horen hoe mooi de stem van Finneas is. De EP kenmerkt zich verder tussen een afwisseling van rustige popliedjes en wat meer up-tempo nummers als Shelter en I Don't Miss You at All. Van deze FINNEAS gaan we nog wel meer horen, verwacht ik.

avatar van musicfriek
TomPSV schreef:
Prachtige hoes ook overigens
De hoes vind ik mooier dan de inhoud, de eerste 2 tracks ken ik en moet eerlijk zeggen dat ik er niet bepaald warm van word. Het zit goed in elkaar, maar vind zijn stem erg gewoontjes en de muziek is ook niet echt spannend. Nodigt ook niet uit om de rest te gaan beluisteren. Doe mij dan maar Billie

Door de release van de deluxe versie met twee bonustracks nu eens in zijn geheel beluisterd (de singles kende ik al).

Prima plaatje eigenlijk wel. Inderdaad een ietwat kleurloze stem en de nummers vallen niet enorm op, maar toch genoeg om mij wel bij de les te houden.

Fijn zomerplaatje.

avatar van Kevinski79
Verrassend! Luistert heerlijk weg door de koptelefoon. Soms een hele mooie stem.. Soms wat saai.
Kortom een lekker album. 3,5*
Bonustracks zijn mijn favorieten.

avatar van bommel
Ik heb helemaal niks met zus Billie, maar des te meer met FINNEAS
Prachtige nummers, prima stem,subtiel begeleid, ik kan er naar blijven luisteren.
Smaken verschillen, maar dit is mijn eerste 4.5 van het jaar.
Dat is niet helemaal waar, en bovendien is dit album uit 2019 , maar zo voelt het wel

avatar van Kevinski79
Halfje omhoog... Blijft mooi!