Barry Hay & JB Meijers - For You Baby (2019)

Label: Universal

1. If Not for You (3:33)
  2. Heartbeat City (3:52)
  3. Sweet Jane (4:26)
  4. Bennie and the Jets (3:48)
  5. Black Star (3:14)
  6. Walking in Memphis (3:40)
  7. King's Call (3:46)
  8. I Hope I Never (4:17)
  9. I'm on Fire (3:01)
  10. Southern Nights (3:28)
  11. Blue Bayou (4:06)

met Danny Vera

12. Such a Night (3:21)
avatar van Poles Apart
Geïnspireerd door het duo Roger Daltrey/Wilko Johnson?

avatar van spoiler
Covers zo te zien aan de titels??

avatar van vielip
Hoorde afgelopen weekend I'm on fire (Springsteen) en ik vond het niet eens zo gek klinken. Met name muzikaal erg mooi gedaan met slide/pedalsteel gitaar.

avatar van gaucho
spoiler schreef:
Covers zo te zien aan de titels??

Ja, dat kan niet missen redelijk voor de hand liggende covers bovendien.

Ik hoorde dit weekend ook die versie van I'm on fire langskomen. Helemaal niet onaardig. Bleef wel redelijk dicht bij het origineel, maar inderdaad, die pedal steel voegt er wel wat sfeer aan toe.

Ik ben destijds ook in Barry's bigband-album getrapt, en ben daarom nog wat terughoudend, maar ff luisteren kan natuurlijk nooit kwaad...

avatar van PinkEclipse
Mooi optreden gisteren bij "De Wereld Draait Door".

avatar van henkiev
Nice!

avatar van henkiev
Sweet Jane is geweldig!

avatar van vielip
Ik lees vernietigende commentaren op diverse Springsteen sites en pagina's over de uitvoering van I'm on fire. Maar ik deel die mening totaal niet. Vind het best wel goed gedaan eigenlijk. Zoals ik eerder al aangaf zit 'm dat vooral in die mooie pedal steel partijen. De rest van het album ken ik nog niet.

avatar van uppie
wat een heerlijk cover album. het plezier spettert er vanaf. Hay op zijn best!! En over Meyers...wat een fenomeen. GEWELDIG

avatar van fish
En wat een interessante Elvis referenties, Black Star zelfs, toe maar. King's Call, Such A Night, Walking in Memphis. Bijzonder hoor.

De bedoeling is dat dit album de start is van een reeks albums, in de sfeer van de American Recording serie van Johnny Cash. Dit had ik ergens gelezen. Zou wel mooi zijn eerlijk gezegd.

avatar van frolunda
Onderhoudend album vol covers wat vooral punten scoort door de ongedwongen sfeer die het uitademt.Barry Hay is geen wereldzanger maar op deze plaat,die hij samen met JB Meijers in elkaar draaide, doet hij het verrassend goed.
Ook de muzikale invulling,waar naar ik aanneem Meijers grotendeels verantwoordelijk voor is kan me best bekoren,gevarieerd en af en toe best verrassend.Vooral de Mexicaanse/Latijns Amerikaanse invloeden daarbij,betekenen toch een meerwaarde voor For You Baby.
De keuze van de songs is minder opzienbarend maar aan sommige weet Barry Hay een mooie,eigen draai te geven.Zo pakt de keuze voor een lager tempo en piano begeleiding bij Phil Lynott's King's call erg goed uit en is de unplugged uitvoering van Heartbeat city (the Cars) ook bijzonder fraai.
Ook Black star en Southern nights zijn zeker geslaagd te noemen.De rest is meestal wel voldoende maar echt verbazingwekkende songs vind ik er niet meer tussen zitten.
Maar de eindbalans opmakend komt For you baby uiteindelijk toch op een dikke voldoende uit.