Barry Hay & JB Meijers - For You Baby (2019)

Label: Universal

1. If Not for You (3:33)
  2. Heartbeat City (3:52)
  3. Sweet Jane (4:26)
  4. Bennie and the Jets (3:48)
  5. Black Star (3:14)
  6. Walking in Memphis (3:40)
  7. King's Call (3:46)
  8. I Hope I Never (4:17)
  9. I'm on Fire (3:01)
  10. Southern Nights (3:28)
  11. Blue Bayou (4:06)

met Danny Vera

12. Such a Night (3:21)
avatar van Poles Apart
Geïnspireerd door het duo Roger Daltrey/Wilko Johnson?

avatar van spoiler
Covers zo te zien aan de titels??

avatar van vielip
Hoorde afgelopen weekend I'm on fire (Springsteen) en ik vond het niet eens zo gek klinken. Met name muzikaal erg mooi gedaan met slide/pedalsteel gitaar.

avatar van gaucho
spoiler schreef:
Covers zo te zien aan de titels??

Ja, dat kan niet missen redelijk voor de hand liggende covers bovendien.

Ik hoorde dit weekend ook die versie van I'm on fire langskomen. Helemaal niet onaardig. Bleef wel redelijk dicht bij het origineel, maar inderdaad, die pedal steel voegt er wel wat sfeer aan toe.

Ik ben destijds ook in Barry's bigband-album getrapt, en ben daarom nog wat terughoudend, maar ff luisteren kan natuurlijk nooit kwaad...

avatar van PinkEclipse
Mooi optreden gisteren bij "De Wereld Draait Door".

avatar van henkiev
Nice!

avatar van henkiev
Sweet Jane is geweldig!

avatar van vielip
Ik lees vernietigende commentaren op diverse Springsteen sites en pagina's over de uitvoering van I'm on fire. Maar ik deel die mening totaal niet. Vind het best wel goed gedaan eigenlijk. Zoals ik eerder al aangaf zit 'm dat vooral in die mooie pedal steel partijen. De rest van het album ken ik nog niet.

avatar van uppie
wat een heerlijk cover album. het plezier spettert er vanaf. Hay op zijn best!! En over Meyers...wat een fenomeen. GEWELDIG

avatar van fish
En wat een interessante Elvis referenties, Black Star zelfs, toe maar. King's Call, Such A Night, Walking in Memphis. Bijzonder hoor.

De bedoeling is dat dit album de start is van een reeks albums, in de sfeer van de American Recording serie van Johnny Cash. Dit had ik ergens gelezen. Zou wel mooi zijn eerlijk gezegd.

avatar van frolunda
Onderhoudend album vol covers wat vooral punten scoort door de ongedwongen sfeer die het uitademt.Barry Hay is geen wereldzanger maar op deze plaat,die hij samen met JB Meijers in elkaar draaide, doet hij het verrassend goed.
Ook de muzikale invulling,waar naar ik aanneem Meijers grotendeels verantwoordelijk voor is kan me best bekoren,gevarieerd en af en toe best verrassend.Vooral de Mexicaanse/Latijns Amerikaanse invloeden daarbij,betekenen toch een meerwaarde voor For You Baby.
De keuze van de songs is minder opzienbarend maar aan sommige weet Barry Hay een mooie,eigen draai te geven.Zo pakt de keuze voor een lager tempo en piano begeleiding bij Phil Lynott's King's call erg goed uit en is de unplugged uitvoering van Heartbeat city (the Cars) ook bijzonder fraai.
Ook Black star en Southern nights zijn zeker geslaagd te noemen.De rest is meestal wel voldoende maar echt verbazingwekkende songs vind ik er niet meer tussen zitten.
Maar de eindbalans opmakend komt For you baby uiteindelijk toch op een dikke voldoende uit.

Erg mooi album, goeie muzikanten. Heerlijke covers. Begrijp de lage score ook niet zo, wellicht omdat het voor de hand liggende covers zijn? Uitschieter is voor mij Southern nights, deze versie stijgt uit boven het origineel.

koba schreef:
Erg mooi album, goeie muzikanten. Heerlijke covers. Begrijp de lage score ook niet zo.
Misschien moet Hay z'n zonnebril eens afdoen .

avatar van nlkink
Hans Brouwer schreef:

Misschien moet Hay z'n zonnebril eens afdoen

Er is in elk geval één waardering van 0,5 gegeven. Dat trekt het gemiddelde wel naar beneden. Zou kunnen zijn dat dit van een hater komt die Hay met zijn eeuwige zonnebril een arrogante bal vindt. Het is natuurlijk puur speculatie maar als Earring liefhebber verbaas ik me wel eens over de weerstand die er is tegen individuele leden, en dan met name Barry Hay en Cesar Zuiderwijk.
Rinus Gerritsen komt nog het beste weg van de vier.
Enniewees, ik heb het album al zo'n beetje vanaf de releasedatum en vind 'm uitstekend. Met hum versie van I'm On Fire heb ik niet zoveel al stoort het me ook niet, maar Sweet Jane, If Not For You, Black Star en King's Call zijn wat mij betreft de hoogtepunten. Ik denk dat ik het gemiddelde wel wat naar boven kan brengen.

nlkink schreef:
Ik heb "For you baby" in ieder geval niet gewaardeerd, immers ik ken het album niet. Op zich heb ik geen hekel aan Barry. Maar om nou met een zonnebril in een dark room te gaan zitten.... dat lijkt mij, hoe zal ik het zeggen, wat overdreven .

Hans Brouwer schreef:
Misschien moet Hay z'n zonnebril eens afdoen .

Knap dat je kunt horen dat ie een zonnebril op heeft... Al heeft ie 5 zonnebrillen op, dat zou voor de score niet uit moeten maken. Als dat wel zo is zegt dat meer over de mensen hier dan over Hay.

koba schreef:
Inderdaad....