Shhe - Shhe (2019)

5. Boy (4:00)
  6. Maps, Pt. 1 (4:44)
  7. Maps, Pt. 2 (5:26)
avatar van Lura
Sinds 2009 brengt Su Shaw, een muzikant en producer met Schots-Portugese roots, muziek uit op haar eigen label. Tot voor kort gebeurde dat onder de artiestennaam Panda Su. Shhe is echter een nieuw muzikaal begin.

Su werd geboren op de Schotse Hooglanden en groeide daar op in de bossen. Tijdens het maken van Shhe stond het leven van Su volledig op zijn kop. Het album is een introspectieve zoektocht geworden, waarin ze controle probeert te krijgen over “light and darkness that haunt the human condition. Each song on the album is questioning identity but under guises and levels”, aldus Su.

Haar muziek is mysterieus, spaarzaam en sfeervol, waarbij ze soms op effectieve wijze gebruik maakt van repetitie, zowel in muziek als in zang. Elektronica wordt op een organische manier geïntegreerd in haar composities, die volledig door haarzelf werden ingespeeld.

Over het algemeen heb ik niet veel met elektronisch georiënteerde muziek, maar het debuutalbum Shhe wist meteen mijn volledige aandacht op te eisen.