Lapalux - Amnioverse (2019)

Electronic

6. Thin Air (4:46)

met JFDR

7. Limb to Limb (4:14)

met Lilia

8. The Lux Quadrant (4:47)

met JFDR

9. Amnioverse (4:06)
  10. Esc (3:36)
avatar van waxs
Altijd fijn om een nieuwe Lapalux in het verschiet te hebben

avatar van Hega
Kende deze artiest nog niet.
Lekker album; erg dynamisch ook.
Favorieten zijn; Earth, Momentine en Limb to Limb.

Coys
Kudos voor de albumcover

Coys
En tevens het album an sich! Mooi, dromerig relaas dat uit meerdere stijlenvijvers vist, maar toch een coherent, verhalend geheel vormt. Een van mijn betere elektronische ontdekkingen in tijden.

avatar van Noere
Dacht altijd dat dit zo'n redelijk vlakke act was, maar dat valt reuze mee. Zeer aangenaam verrast eigenlijk.

avatar van -SprayIt-
Sodeju, potverdorie, deze doet mee voor de prijzen in mijn lijstje dit jaar. Wat een heerlijk sferische en gelaagde plaat, heel erg lekker. Fijne verrassing, zag deze na 3 ok platen niet aankomen. Grote aanrader voor de electronica liefhebbers.

avatar van madmadder
-SprayIt- schreef:
Wat een heerlijk sferische plaat

Hmm, doet mij toch eerder wat achthoekig aan.

Maar even serieus, ben heel benieuwd naar dit album. Hopelijk kom ik er voor het einde van het jaar nog aan toe.

13 in een dozijn electronica, doorsnee,

Grootfaas schreef:
13 in een dozijn electronica, doorsnee,

Nah wat een flauwekul. Genoeg onvoorspelbare twists op dit album. Duidelijk een producer met een eigen stijl en verhaal ook.

Noere schreef:

Pakt mij niet, na wat tips dacht ik dat moet wel wat voor mij zijn, maar ik vind het vlak, genoeg twists misschien maar pakt me niet, de zang, vind het allemaal wat slapjes

Grootfaas schreef:

Hmm oke. Wat je hier beschrijft had ik een beetje met flarden die ik eerder eens van hem heb gehoord. Deze greep me vrijwel meteen. Maar de voorgaande albums ga ik ook zeker eens een kans geven.

Wow, dat is prachtig!

De albumcover is overigens hierop gebaseerd las ik onlangs.

Leuk, er zijn in Nederland ook paar Turrells, bijv. in museum Voorlinden te Wassenaar (sowieso aanrader), je kunt daar in een speciaal gebouwde ruimte naar de hemel/lucht kijken. De mooiste, zoiets als op deze cover, zag in bij het Joods Museum in Berlijn. Veel invloed gehad in clips van grote artiesten ook, bijv. Drake.

Dit album blijft fijn, momenteel Earth als favoriet, maar bij voorkeur van begin tot eind. Zang houdt me af van een hogere score.

avatar van madmadder
Erg lekker album. Zou hoge ogen gegooid hebben in mijn toplijst van 2019.

avatar van -SprayIt-
Earth blijft magisch, wat een bazentrack is dat.