Tim Buckley - Live at the Electric Theatre Co, Chicago, 1968 (2019)

geen stemmen

Folk
Label: Demon

1. Sing a Song for You (2:36)
  2. Danang (4:14)
  3. Improvisation on ‘Roll on Rosie’ (8:50)
  4. Hi-Lili, Hi-Lo (3:47)
  5. Improvisation on ‘Sally Go Round the Roses’ (4:42)
  6. Big River (7:48)
  7. Look Out Blues (4:09)
  8. Gypsy Woman (3:47)
  9. Dolphins (7:12)
  10. Looks Like Rain (8:29)
  11. Green Rocky Road; Hush, Little Baby (8:21)
  12. Happy Time (3:40)
  13. The Father Song (3:12)
  14. Wayfaring Stranger (16:49)
  • vanaf vrijdag 22 november te koop
avatar van Poles Apart
These previously unreleased live May 1968 recordings from The Electric Theatre in Chicago can be regarded as works in progress.

In real time in front of an audience, Tim (accompanied by an unidentified bass player and his trusty sideman Carter C.C. Collins on congas) is basically thinking out loud as he moves from one musical and/or lyrical idea to another during this Chicago performance.

Mastered by Bill Inglot , the songs include early versions of “Sing A Song For You”, “Gypsy Woman”, “Dolphins” and “Happy Time”.

avatar van Lura
De opnames zijn afkomstig uit hetzelfde jaar als het schitterende Dream Letter, nu afwachten of ze even mooi zijn.

avatar van AdrieMeijer
Ik ben heel benieuwd, maar hou ook wel een beetje mijn hart vast. Geen Lee Underwood, geen David Friedman... Nou ja, ik ga nu alvast mijn schoentje zetten, je weet maar nooit of de Sint er iets in doet.