Yelawolf - Ghetto Cowboy (2019)

Label: Slumerican

1. Mama Wolf (1:27)
  2. Unnatrual Born Killer (3:16)
  3. Opie Taylor (3:52)
  4. Box Chevy 7 (4:04)
  5. Here I Am (3:52)
  6. Still Ridin' (2:54)
  7. Lightning (4:35)
  8. Renegades (3:55)
  9. So Long (3:55)
  10. You and Me (4:02)
  11. A Message from DJ Paul (0:53)
  12. Country Rich (3:53)
  13. Keep on Rollin (4:14)
  14. Ghetto Cowboy (5:25)
avatar van overmars89
Ik had redelijk lage verwachtingen mede door de wisselvalligheid in de discografie van Yela en, omdat hij dit jaar al eerder Trunk Muzik III had uitgebracht. Trunk Muzik III voelde als vanouds, omdat hij zich weer had gefocust op rappen. Bangers en hard flowen.

Maar wat de titel al deed vermoeden, gaat hij hier heer weer helemaal terug naar het overgeproduceerde gezang van hem over halve Country/Rock/Hip/Hop beats. Nu staan hier voor mij wel een aantal guilty pleasures op, maar is het album toch over het algemeen weer een stuk minder dan zijn voorganger. Met dieptepunten als "So Long" & "You & Me".

avatar van Septua
Yelawolf blijft een geweldige rapper met een sterk en unieke flow. Heb zijn twee albums Love Story en Trial by Fire dan ook dicht bij het hart staan met geweldige uitschieters die vaak op repeat staan. Ik ben een groot fan van de mix tussen Hip Hop en Country, vooral als de nummers wat gevoeliger zijn komt het goed tot zijn recht.

Helaas mis ik toch wat uitschieters op dit album waardoor het allemaal wat vlakker klinkt dan ik gehoopt had. Moet het album nog een aantal keren beluisteren voordat ik kom met een cijfer.

avatar van Septua
Pas vanaf Country Rich beginnen de type tracks die ik graag hoor van Yelawolf.. Vind de rest vrij matig tot redelijk maar word er niet warm of koud van. Een vrij veilig en mild album voor zijn doen. Luister dan nog liever een Trunk Muzik 3.